غیاثی: چرا ممبینی در جلسه کمیته داوران AFC شرکت نکرد؟!


غیاثی: چرا ممبینی در جلسه کمیته داوران AFC  شرکت نکرد؟!

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال عملکرد رئیس جدید این کمیته را نقد کرده و از غیبت او در جلسه کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیدرضا غیاثی در یاداشتی عملکرد هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران را نقد کرده است.

متن این یاداشت را در زیر می خوانید:

بنام یزدان بخشاینده

سعدی شیرازی علیه رحمه در مثنویات خود مواعظی طعنه آمیز دارد ، او در یکی از این مواعظش می فرماید :

آنکه هفت اقلیم عالم را نهاد
هر کسی را هر چه لایق بود داد
گر توانا بینی ار کوتاه دست
هرکه را بینی چنان باید که هست
این که مسکینست اگر قادر شود
بس خیانتها کزوصادر شود
گربه محروم اگر پر داشتی
تخم گنجشک از زمین برداشتی

این موعظه سعدی درست مصداق امروزین مسئول جدید کمیته داوران ماست که هنوز کمیته داوران را تحویل نگرفته تمام تخم هایی راکه گنجشک های سابق کمیته داوران گذاشته بودند را از کمیته برداشت و به در و دیوار زد، توافق نامه های فیمابین فیفا و ای اف سی با دبیرکل های سابق و فعلی فدراسیون و کمیته داوران را آورد دم پنجره اتاق کمیته داوران بر باد داد و در کمیته و فدراسیون ندا در داد که هرکی گفته کمیته باید چند نفره باشد واسه خودش گفته ولذا کمیته جدید از زمان ورود ایشان شده کمیته تک نفره !! داود رفعتی مسئول دپارتمان سابق را برکنار نمود و گفت خودم بهترین مسئول دپارتمان عالمم و نیازی به فرد دیگری نیست و خودش ریاست این بخش را هم به عهده گرفت و خودش شد مدرس کلاسهای آموزشی بعد شد مسئول چیدمان داوری های لیگ .خودش شد مسئول ناظرین والا ماشاالله دها شغل دیگر.

اما بحث امروز من بر داشتی است که عوام فوتبال ما به آن را چسبانده اند و خطاب به مسئولین فدراسیون فوتبال ما می گویند(( خلایق هرچه لایق )) و نتیجه می گیرند که بله لیاقت داوری ما همین آدمیست که برسر کاراست به اعتقاد من که اتفاقا با نظر خیلی از بزرگان فدراسیون همسان است لیاقت و شان داوری و کمیته داوران و دپارتمان ما خیلی خیلی بیش از اینهاست که آنها فکر می کنند باور بفرمائید داوری ما مسئولی را طلب می کند که قانون مدار و تابع مقرارت و قوانین داخلی و بین المللی باشد و نه فردی را که همه هم وغمش انتخابات آتی هیت رئیسه باشد.


متاسفانه این روزها مسئول همه چیز دان کمیته داوران ما که هرروز شاهد شاهکاری از او در چیدمان داوری های لیگ و اداره داوری کشور از او هستیم فکر کرده نیازی که نیست که در جلسات کمیته داوران آسیا حاضر شود و از حق وحقوق داوران، کمک داوران، مدرسان و ناظران ایرانی دفاع کند. برابر اخبار واصله طی هفته گذشته اولین جلسه کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به دعوت رئیس چینی این کمیته درشهر شاندونگ کشور چین برگزار گردید از رئیس کمیته داوران ما هم که متاسفانه عضو آن کمیته هست دعوت کرده بودند تا دراین جلسه حاضر شود و به همراه دیگر اعضاءبرای آینده داوری آسیا برنامه ریزی کند متاسفانه هرچه به سالن جلسات این کمیته سرک کشیدیم اثری از وجود ذی جود رئیس کمیته داوران ایران ندیدیم و این در حالی بود که دعوتنامه حضور او در این جلسه وبلیط هواپیمای رفت وبرگشت او مدتها قبل از جلسه برای او ارسال شده بود.

البته بنده به سهم خودم از آدمی که در جلسه هیت رئیسه فدراسیون ایران حاضر می شود و پیشنهاد می دهد که نام بهترین داور آسیا علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی ایران خط بخورد که خوشبختانه با درایت آقای تاج و سایر اعضاء محترم هیت مدیره ناکام می شود توقعی ندارم که به چین وماچین مسافرت کند و ازحق وحقوق جامعه داوری ایران دفاع کند. لذا از جناب آقای تاج و دیگر اعضای هیت رئیسه فدراسیون فوتبال تقاضا می کنم تا دیر نشده فکری بحال به سامان کردن امور کمیته داوران بنمایند. موجب تشکر است.

انتهای پیام/ا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس