ضبط بدون اجازه صدای افراد توسط اسپیکر هوشمند جدید گوگل


ضبط بدون اجازه صدای افراد توسط اسپیکر هوشمند جدید گوگل
گوگل اعلام نموده است اسپیکرهای هوشمند این شرکت به اسم"نست مینی" (Nest Mini) میتوانند صدای اشخاص را بدون اجازه آن ها ضبط کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، شرکت" گوگل" دو روز گشته از محصولات تازه خود در کنفرانس نیویورک رونمایی کرد و یکی از محصولات این شرکت اسپیکرهای هوشمند" نست مینی" بودند. اسپیکر" نست مینی" کوچکتر از اسپیکر" نست هاب مکس" است که در کنفرانس آی او ٢٠١٩ رونمایی شد.

این محصول تفاوت چندانی با نست هاب مکس ندارد و تقریباً تنها نسخه کوچک شده آن است. نست مینی مجهز به سه میکروفن است که داخل آن تعبیه شده اند و همچنین از فن آوری هوش مصنوعی هم برخوردار است که به آن کمک می کند پردازش اطلاعات را سریعتر انجام دهد. ولی اخیرا معاون ارشد دستگاه ها و خدمات گوگل اعلام نموده کاربرانی که از نست مینی استفاده می کنند باید بدانند که مکالمه آن ها با مهمانانشان ضبط خواهد شد.

درصورتی که کاربران در خانه های خود دوربین مدار بسته ندارند تا تمامی موارد رخ داده را ضبط کند نیازی به نگرای نیست به دلیل آن که برخی از برنامه های تلفن مخفیانه داده های موقعیت مکانی را ردیابی می کنند یا حتی امکان دارد به مکالمه های کاربران هم گوش دهند.

"ریک اوسترلو"( Rick Osterloh) معاون ارشد دستگاه ها و خدمات گوگل بعد از رویداد اخیر در گفتگو با بی.بی.سی اظهار کرد که من که از این دستگاه استفاده می کنم و به افرادی که به خانه من می آیند می گویم که صدای آن ها احتمالاً به وسیله یک یا چند دستگاه در حال ضبط شدن است.

دستگاه های نست گوگل یک شبکه نظارتی یکپارچه در سراسر خانه فرد ایجاد می کنند و و این دستور به آن ها قابلیت می دهد تا چه در هنگام حضور و چه در عدم حضور اشخاص بتوانند هر چیزی که اتفاق می افتد را ضبط کنند.

نست مینی یک اسپیکر هوشمند مثل به الکسا آمازون است که میتواند در موقع دور بودن کاربر از منزل، دستورات صوتی را بپذیرد و همچنین صداهایی که میتواند باعث بروز خطر شوند را کنترل و ضبط کند.

یکی از مثال هایی که گوگل در مورد این دستگاه می زند این است که او هماند یک سگ زرنگ است که هنگامیکه صاحب وی در منزل نیست یک ظرف غلات را از آشپزخانه برداشته و می خورد.

نست مینی هم آن طور است. حتی درصورتی که منزل منظم نباشد و غذایی روی زمین ریخته باشد کاربران میتوانند یک دستور صوتی به جاروبرقی رباتیک خود فرستاده تا مکان مورد نظرشان را تا قبل از آمدن آن ها تمیز کنند.

تمامی دستگاه ها توانایی"خود تنظیمی" (self- regulating) دارند این به آن معنی است که آن ها میتوانند بطور جدا دستورات کاربر را هم ضبط کنند. این دستور سبب می شود بدون اطلاع مکالمه صمیمی کاربران با یک دوست یا اعضای خانواده وی هم ضبط شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تظاهرات شهرک‌نشینان به محل اقامت «بی‌بی» رسید