سناتور آمریکایی: تصمیم ترامپ درباره سوریه لکه ننگی در تاریخ آمریکا است


نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا به تندی از تصمیم رئیس‌جمهور کشورش در سوریه انتقاد کرد و آن را «لکه ننگی در تاریخ آمریکا» توصیف کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

«میت رامنی»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه شدیداللحن از راهبرد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سوریه انتقاد کرد و آن را «لکه ننگی در تاریخ آمریکا» توصیف کرد.

رامنی درباره توافق آمریکا و ترکیه برای برقراری آتش‌بس در سوریه که ساعتی قبل از سخنرانی او اعلام شد گفت: «اعلانیه امروز را دارند پیروزی نمایش می‌دهند، اما با پیروزی فاصله زیادی دارد. سوالاتی جدی درباره تصمیم شتابزده [ترامپ] برای خروج از سوریه و دلیل آن باقی مانده است.»

سناتور آمریکایی: تصمیم ترامپ درباره سوریه لکه ننگی در تاریخ آمریکا است

طبق توافق آمریکا و ترکیه، آنکارا ۱۲۰ ساعت در شمال سوریه آتش‌بس برقرار کرده و به نیروهای ی.پ.گ اجازه خواهد داد منطقه را تخلیه کنند. آمریکا ملزم شده از اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه خودداری کند.

رامنی گفت که دولت باید توضیح دهد که نقش آمریکا در ادامه مسیر چه خواهد بود. او گفت برقراری آتش‌بس این واقعیت را که ایالات متحده متحدانش در سوریه را تنها گذاشت، تغییر نمی‌دهد.

او گفت: «سخنان سهل‌انگارانه و حتی گستاخانه دولت آمریکا در زمانی که متحدانمان متحمل مرگ و تلفات شده‌اند مصداق نمک به زخم پاشیدن است. ما یک بار دیگر به [عبور] از یک خطر قرمز دیگر چشم بستیم و حالا متحدمان را هم رها کرده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «تصمیم ما برای رها کردن کردها تخطی از یکی از مقدس‌ترین وظایفمان است به شرافت آمریکایی لطمه می‌زند. کاری که ما با کردها انجام داده‌ایم لکه ننگی در تاریخ آمریکا باقی خواهد ماند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران