افزایش یک میلیونی زوار اربعین درمقایسه با پارسال


سفیر ایران در عراق گفت: تعداد زوار اربعین حسینی در عراق نسبت به سال قبل با افزایش یک میلیونی روبرو است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ایرج مسجدی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما مستقر در کربلای معلی افزود: حذف روادید برای زائرین اربعین حسینی این امکان را فراهم کرد که جمعیت بیشتری از کشورمان بتوانند به عتبات عالیات در عراق مشرف شوند.
او ادامه داد: از ابتدای ماه صفر تاکنون شاهد حضور 3 میلیون و 300 هزار نفر زائر ایرانی در عراق بودیم که به طور تقریبی می توان گفت 50 درصد این جمعیت به کشورمان بازگشته اند. روی هم رفته نسبت به سال قبل شاهد افزایش 1 میلیون زوار اربعین حسینی هستیم.
سفیر ایران در عراق با اشاره به امنیت خوب مراسم اربعین ادامه داد: اطلاع رسانی و هماهنگی دقیق و درست میان عراقی ها و ستاد اربعین از دیگر نکات قابل توجه در گردهمایی اربعین امسال به شمار می رود.


سید حمید الحسینی یکی از موکب داران عراق نیز حضور پر تعداد زوار ایرانی در راهپیمایی اربعین در عراق و در کنار شیعیان عراقی سبب دلگرمی و قوت قلب و همچنین احساس قدرت در دل عراقی ها ایجاد می کند.
الحسینی با بیان اینکه به منزل بردن یک زائر برای هر عراقی یک غنیمت است افزود: اگر یک عراقی نتواند در ایام اربعین زائری را به منزل خود ببرد و منزلش را از زائر پر نکند احساس خسران می کند. عراقی ها بر این باورند که اگر زائری به خانه ببرند در آن سال فقر و مریضی نداریم و در امنیت به سر می بریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی