ترخیص کالاهای موجود در گمرکات تسهیل می‌شود


ترخیص کالاهای موجود در گمرکات تسهیل می‌شود

بوشهر- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کانتینرهای موجود درگمرکات گفت: هر کانتینری که براساس قانون وارد شده و بعد ایجاد مانع شده دستور می‌دهیم ترخیص شود و هیچ کسی نباید مانعی ایجاد کند.

رضا رحمانی پنجشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و نشست بخش خصوصی و دولت در بوشهر افزود: همچنین خودروهای موجود در گمرک که بصورت قانونی هستند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلی برای ترخیص ندارد و در این خصوص از دولت مصوبه گرفتیم هرچند عده ای برعلیه ما در فضای مجازی تهمت زدند.

وی گفت: هرجا در زمینه ترخیص کالا و خودروهای موجود درگمرکات مانعی بوده یا خودشان خلاف قانون عمل کرده اند و یا از طرف وزارتخانه دیگری مشکل درست شده است.

رحمانی یادآورشد: کالاهایی که حکم قضایی دارند و مربوط به برخی شرکت‌هایی است که مشکل داشتند ما نمی توانیم کاری کنیم برخی از کالاها نیز از طرف برخی مراجع دیگر از جمله سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مشکل دارند که باید حل کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:در راستای رونق تولید در زمان حاضر هیچ محدودیتی برای صادرات در کشور وجود ندارد و استان بوشهر معین دیگر استانها در صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود .

وی با بیان اینکه امسال در راستای رونق تولید، صادرات به کشورهای همسایه را دنبال می‌کنیم اظهارداشت: باتوجه به موقعیت استان بوشهر و مرز دریایی آن با کشورهای حوزه خلیج فارس معین بودن این استان برای صادرات نه تنها به قطر بلکه به سایر کشورهای همسایه را می‌پذیریم.

رحمانی یادآورشد: برخی از استان‌های کشور از جمله بوشهر، فارس و هرمزگان در کشورهای همسایه سرمایه گذارانی دارند که باید از حضور آنها بعنوان یک فرصت ، ظرفیت و سرمایه استفاده کرد.

رحمانی گفت: این افراد بعنوان ظرفیتی در خارج از کشور و بخش خصوصی به عنوان ظرفیتی در داخلی به‌شمار می‌روند که باید از آنها بهره برد.

وی اظهارداشت: باتوجه به مسابقه‌های جام جهانی در کشور قطر، امسال اتاق بازرگانی بوشهر مسئولیت صادرات به این کشور و میز قطر را باید اداره کند.

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: اتاق بازرگانی بوشهر افزون بر کشور قطر می تواند برای هریک از کشورهای همسایه صادرات انجام دهد.

وی تاکید کرد: این وزارتخانه برای بحث صادرات هیچ مشکلی ندارد و هرکسی که توانایی دارد می‌تواند دراین بخش و ماموریت کشور را کمک کند.

رحمانی اضافه کرد: این میزان صادرات در شان وضعیت فعلی ما نیست و فعالان این بخش در استان‌هایی مانند بوشهر می‌توانند با دادن راهکارهای مناسب برای بهبود شرایط به ما کمک کنند.

وی در خصوص صادرات خرما گفت: با توجه به ظرفیت استان بوشهر در این محصول تلاش می‌شود اعتبارات تبصره ۱۸ به صنایع مختص این محصول از جمله فرآوری و بسته بندی متمرکز شود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: فعالان این بخش می‌توانند روی مازاد محصولات صنعتی وکشاورزی برای صادرات اقدام کنند.

رحمانی اضافه کرد: در بسیاری از کالاها از جمله کاشی و سرامیک ۲ برابر ظرفیت داخلی تولید وجود دارد که با بازاریابی و برپایی نمایشگاه می توان در کشورهای دیگر بازاریابی و زمینه صادرات را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه یکی از نیازهای تولید محصولات آلومینیومی معدن بوکسید است این ظرفیت در استان بوشهر وجود دارد که باید پروانه اکتشاف و بهره برداری آن صادر شود.

رحمانی گفت: اسکله معدنی نیاز استان بوشهر برای صادرات محصولات است که برای راه اندازی آن اقدام شود.

وی ادامه داد: باتوجه به افتتاح یک کارخانه در خراسان شمالی و افتتاح کارخانه دیگری در استان فارس ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

رحمانی اضافه کرد: نیاز اولیه آلومینوم بوکسید است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اهمیت اکتشاف و استخراج آن را در استان بوشهر دوچندان می کند.

وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: در زمان حاضر ۳۰ میلیارد دلار واردات در بخش صنعتی و معدنی داریم الان یک برنامه ۱۰ میلیارد دلاری داریم.

وی بیان کرد: در این شرایط انتظار می‌رود فعالان بخش بازرگانی با توجه به مصوبات دولت برای واردات اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور از جمله قعطات مورد نیاز در بخش لوازم خانگی و قطعات یدکی مورد نیاز خودرو و سایر موارد دیگر اقدام کنند.

وی گفت: باتوجه به معافیت‌ها و تخفیف های جدید لحاظ شده برای استان بوشهر این استان می‌تواند پیشانی اقتصاد کشور باشد و باید از این ظرفیتها در مسیر توسعه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی استان بوشهرمی‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده هم برای تامین نیازهای کشور گام بردارد و هم برای خود بیزنس مناسبی فراهم کنند.

وی در خصوص صنایع دریایی گفت: ظرفیت خوبی در استان بوشهر در این بخش وجود دارد و ایجاد تحول در این بخش از جمله برنامه های مهم این وزارتخانه در سالجاری است.

وی یادآور شد: در گذشته بیش از 90 درصد حق تعمیرات و خدمات در بخش صنایع دریایی در خارج از کشور انجام می شد اما امروز 80 درصد در داخل کشور انجام می‌شود و به سمتی در حال حرکت هستیم که نه تنها 100 درصد این خدمات داخلی بلکه به کشتی های خارجی نیز خدمات بدهیم.

وی تاکید کرد: اگر در این زمینه همکاری لازم صورت گیرد واحدهای کشتی سازی سه شیفت کار کنند و همکاری لازم باشد می توانیم به پیشرفت و برنامه طراحی شده دست یابیم.

رحمانی با بیان اینکه در شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) کارهای خوبی شروع شده گفت: استان بوشهر همه ظرفیتها و نعمتها را دارد و باید از این ظرفیتها به خوبی استفاده کرد.

وی در خصوص کشتی مسافری بوشهر گفت: این کشتی یک ظرفیت و حرکت جدیدی برای استان بوشهر است و باید از این موقعیت برای استان استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...