استقبال زائران اربعین از مرز مهران 2 برابر پارسال بود


استقبال زائران اربعین از مرز مهران 2 برابر پارسال بود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام از افزایش 2 برابری جمعیت زائران از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تا صبح امروز یک‌ میلیون و 800 هزار نفر از مرز مهران خارج و بیش از 900 هزار نفر وارد کشور شده اند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنج شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام‌ که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: این‌ میزان خروجی و ورودی زائران از مرز مهران معادل ۶۰ درصد ترددها در رفت و ۶۵ درصد ورود کل زایران از این مرز بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون روند تردد زائران بدون مشکل در حال انجام است، افزود: موج بازگشت زائران اربعین حسینی آغاز شده اما به دلیل اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه ریزی دقیق ستاد اربعین، ترددها منظم و روان و بدون مشکل در جریان است.

وی از تدوین سند جامع اربعین با همکاری ستاد مرکزی خبر داد و گفت: علاوه بر این زیرساخت های منتهی به مرز در حد مطلوب احداث شد و تنها در برخی نقاط با توجه به حجم زیاد کارها ناتمام ماند.

استاندار ایلام یادآور شد: در روزهای اولیه حضور بسیار زیاد زایران به استان و مرز مشکل شدید آبرسانی داشتیم که بلافاصله و با تلاش و همکاری همه دستگاه های خدمات رسان مرتفع شد.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام - مهران بخصوص واریانت کنجانچم شد و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در تکمیل تونل دوم ازادی و تونل کبیرکوه مساعدت لازم را بعمل اورد.

وی همچنین خواستار تسریع در بازگشایی مرز چیلات و چنگوله شد و ادامه داد: شهرداری تهران قول مساعد ساماندهی مسیر پیاده رو پل زایر تا پایانه مهران را داده است که می طلبد این اقدام اجرایی شود.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به مقدمات اجرایی شروع خط ریلی به استان نیز گفت: با مساعدت وزیر راه مقدمات اجرای این‌ پروژه در استان آغاز شد که در سفر رییس جمهوری به استان عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی شروع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا