استاندار ، نخبگان مازندران را به کارآفرینی فراخواند


استاندار ، نخبگان مازندران را به کارآفرینی فراخواند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران از نخبگان استان بویژه مدال‌آوران هیجدهمین دوره المپیاد کشوری مهارت خواست تا با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان کارآفرینی کنند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در دیدار مدال آوران هیجدهمین دوره المپیاد کشوری مهارت و برخی از مربیان فنی و حرفه ای استان گفت: نخبگان، صاحبان ایده و مدال آوران المپیادها از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای حل برخی مسایل استان نظیر ساماندهی زباله خانگی وغیره بهره گیری کنند.

وی با تاکید بر این نکته که المپیادی ها و جوانان نخبه و صاحب ایده باید مسیرهایی را دنبال کنند که به کارآفرینی ختم شود، افزود: از ایده های نخبگان که دارای ارزش تجاری باشد و به تولید محصول منجر شود، کاملا حمایت می کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این که بین المپیادی ها، نخبگان و بخش خصوصی باید حلقه اتصالی برقرار شود و تحقق این مهم نیازمند بانک اطلاعاتی کامل است، اظهار داشت: بخش دولتی باید با برنامه ریزی، سیاست گذاری و تسهیل امور در جهت تحرک بخشی به حوزه های مختلف اقدام نماید.

استاندار مازندران تاکید کرد: سرمایه های انسانی در دنیای امروز از اولویت ها و تمهیدات توسعه هستند و مازندران در شمار استان های دارای سرمایه انسانی بسیار ارزشمند است.

در آغاز این دیدار هریک از مدال آوران هیجدهمین دوره المپیاد کشوری مهارت در سال ۹۷ و مربیان حاضر در جلسه به بیان دغدغه ها و مسایل خود پرداختند و استاندار نیز دستورات لازم را برای حمایت ازآنان و رفع مشکلات پیش روی آنان صادر کرد.

در هیجدهمین دوره المپیاد کشوری مهارت در سال ۹۷؛ مازندران با ۷ مدال طلا، ۱ نقره، ۴ برنز و ۷ دیپلم افتخار حائز رتبه دوم تیمی شد.

استان مازندران دارای ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با ۱۸۶ کارگاه به ظرفیت آموزش یکهزار نفر است.

علاوه بر این در استان یک هزار و ۳۰۰ کارگاه آموزشی خصوصی وجود دارد که بنا بر گزارش ها ۸۰ درصد از آموزش های خدماتی استان را انجام می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن