برکناری و انفصال موقت از خدمت مسئولین مرتبط با حادثه سقوط بیمار از تخت بیمارستان در بندرعباس


برکناری و انفصال موقت از خدمت مسئولین مرتبط با حادثه سقوط بیمار از تخت بیمارستان در بندرعباس

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن همدردی و ابراز تاسف به دلیل رخ داد حادثه فوت فردی بر اقر سقوط از تخت بیمارستان، گفت: در جلسه ای که به منظور  بررسی حادثه سقوط منجر به فوت بیمار 84 ساله در ریکاوری اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی برگزار شد پس از بررسی مدارک و مستندات توسط اعضاء، مشخص شد سقوط بیمار از تخت بدلیل اهمال، گروه ریکاوری اتاق عمل بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی در خصوص موارد مصوب شده در این جلسه، اظهار کرد: دو نفر از مسئولین مدیریتی مرتبط با حادثه و سهل انگاری انفصال موقت از خدمت تا صدور حکم برکنار و پرونده جهت بررسی تخصصی به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد.
وی اضافه کرد: معرفی و ارجاع تمام پرسنل شیفت ریکاوری در روز حادثه، اعم از پزشک، پرستار و مسئولین بخش به تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی جهت رسیدگی و صدور حکم از دیگر مصوبات این جلسه بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن عرض تسلیت به خانواده متوفی تصریح کرد: متاسفانه غفلت و کم توجهی تعدادی از کارکنان باعث بروز این حادثه و تالّم خاطر خانواده و جامعه شد.
فرشیدی با بیان اینکه متاسفانه بازتاب این حادثه باعث شد که زحمات سایر همکاران حوزه درمان در این مجموعه مورد سوال واقع شود، بیان کرد: بیمارستان شهید محمدی تنها بیمارستان مرجع استان با بیشترین پذیرش بیمار است بطوریکه ضریب اشغال تختها ۸۸ درصد است که در روز حادثه که یکی از روزهای شلوغ کاری بود ۵۵ عمل در این بیمارستان انجام شده است.
وی همچنین یادآور شد که در سال گذشته تعداد ۵۷ هزار و ۳۰۶ نفر از خدمات بستری و سرپایی این بیمارستان بهره مند گردیدند ، تعداد ۲۰۵ هزار و ۳۵۹ نفر از خدمات درمانگاه های تخصصی و عمومی آن استفاده کردند ، ۱۹ هزار و ۴۶۱ مورد عمل جراحی با موفقیت در این بیمارستان به انجام رسید لذا نباید این حجم از خدمت و کارکنانی که متعهدانه خدمت نموده اند را نادیده گرفت.
وی در پایان ضمن ابراز هم دردی و عذرخواهی از خانواده متوفی خاطرنشان کرد: به جهت جلوگیری از این دست اهمال کاریها قطعا برخوردهای قانونی مصوب اعمال خواهد شد.
شایان ذکر است، این جلسه با حضور، ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، معاون آموزشی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمارستان شهید محمدی، مدیر خدمات پرستاری ، معاون پشتیبانی و مدیر اعتبار بخشی و ایمنی بیمار بیمارستان شهید محمدی ، رئیس اداره نظارت بر درمان، مدیر تخلفات اداری ، مدیر حراست ، مدیر روابط عمومی مدیر بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مدیر دفتر پرستاری در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی