::قاسم زاده-واکنش احزاب انگلیس به توافق دولت با اتحادیه اروپا


::قاسم زاده-واکنش احزاب انگلیس به توافق دولت با اتحادیه اروپا

رئیس حزب کارگر انگلیس و اصلی‌ترین رقیب حزب حاکم گفته است این توافق از توافقی که ترزا می، نخست وزیر پیشین بدست آورد، بدتر است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ با اعلام توافق دولت انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر شرایط خروج این کشور از اتحادیه اروپا، مقامات چندین حزب بزرگ انگلیس، مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند. با وجودی که توافق امروز انگلیس و اتحادیه اروپا راه را برای جدایی این کشور از اتحادیه اروپا هموار می‌کند، اما مخالفت برخی از احزاب سیاسی انگلیس، کار را برای دولت دشوار می‌کند.
1 – بوریس جانسون – نخست وزیر انگلیس
2 – ژان کلود یونکر – رئیس کمیسیون اروپا
3 – نایجل فاراژ – رئیس حزب برگزیت
4 – جرمی کوربین – رئیس حزب کارگر انگلیس
جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس و اصلی‌ترین رقیب حزب حاکم گفته است این توافق از توافقی که ترزا می، نخست وزیر پیشین بدست آورد، بدتر است.
توافق ترزا می‌، سه بار در مجلس انگلیس رد شده بود. نیکولا استورجن، رئیس حزب ملی اسکاتلند، سومین حزب بزرگ این کشور در بیانیه‌ای نوشت نمایندگان این حزب، هیچ گاه به برگزیت رای مثبت نخواهند داد. زیرا این توافق، اسکاتلند را از بازار مشترک و اتحادیه گمرکی خارج می‌کند و مخالف خواست مردم این منطقه است.
نایجل فاراژ، رئیس حزب برگزیت اصلی‌ترین حامل برگزیت نیز در مصاحبه‌ای گفت: این توافق، اصلا برگزیت نیست. با گذشت سه سال و نیم، نتیجه چندانی حاصل نشده است و این کشور هنوز در بند اتحادیه اروپاست. به گفته فاراژ، در این توافق حق قانونگذاری انگلیس در موضوعات مورد علاقه و نیز روابط تجاری با اروپا در آینده نیز نادیده گرفته شده است.
جو سوئینسون، رئیس حزب لیبرال دموکرات، چهارمین حزب بزرگ انگلیس هم گفت: بیش از همیشه متقاعد شده است که باید برگزیت را متوقف کرد و به مردم این کشور اجازه داد تا نظر نهایی خود را در این باره اعلام کنند. حزب لیبرال دموکرات، برگزاری دومین همه پرسی بر سر برگزیت را خواستار شده است.
نایجل دادز، آرلن فوستر، رئیس و معاون رئیس حزب دموکراتیک اتحادگرای (DUP) ایرلند شمالی در بیانیه‌ای اعلام کردند این حزب از توافق امروز حمایت نمی‌کند و از وضعیت مرز میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند، ناراضی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد