تعامل هیات اجرایی و نظارت برای برگزاری انتخاباتی شفاف در هرمزگان


تعامل هیات اجرایی و نظارت برای برگزاری انتخاباتی شفاف در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- به منظور برگزاری انتخاباتی شفاف در هرمزگان، باید تعامل خوبی میان هیات اجرایی و نظارت برقرار باشد تا از بروز هر گونه شائبه‌ای جلوگیری شود.

برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال از مهمترین موضوع‌های کشور در سالجاری است و هرمزگان نیز از هم اکنون در تکاپوی برگزاری انتخابات است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی است که سه نفر از حوزه مرکزی (بندرعباس، قشم، حاجی آباد،بوموسی و بندرخمیر) یک نفر از حوزه شرق استان (میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد) و یک نفر از حوزه غرب (بندرلنگه، بستک و پارسیان) به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که هفتم اسفندماه سال ۹۴ برگزار شد، یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۳ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که در مجموع بیش از ۷۵۰ هزار نفر از واجدان شرایط در پای صندوق های رای حاضر شدند و از بین ۳۹ کاندید در حوزه انتخابیه مرکزی (بندرعباس ، قشم ، بندرخمیر ، حاجی آباد و ابوموسی) حسین هاشمی تختی با ۱۷۷ هزار و ۸۲۶ رای ، احمد مرادی با ۱۳۶ هزار و ۹۳۵ رای و محمد آشوری با ۱۲۷ هزار و ۳۶۹ رای و در حوزه شرق ( میناب ، رودان ، سیریک ، جاسک و بشاگرد ) سید مصطفی ذوالقدر با ۷۵ هزار و ۱۷۵ رای انتخاب شدند و در حوزه غرب (بندرلنگه ، بستک و پارسیان) آقایان احمد جباری با ۲۹ هزار و ۱۵۰ رای و خالد زمزم نژاد با ۲۹ هزار و ۹۷۷ رای به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر تعامل میان هیات‌های اجرایی و نظارت، گفت: همه ما باید با وحدت و همکاری هر چه بیشتر زمینه برگزاری یک انتخابات پرشکوه را فراهم کنیم.

سعید ناجی روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات حوزه شرق هرمزگان اظهار داشت: همواره بر این موضوع تاکید شده که رفتار جانبدارانه متولیان امر در روند برگزاری انتخابات ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران باید از افراد مجرب و متعهد در روند اجرایی انتخابات استفاده کنند، افزود: فرمانداران باید علاوه بر حفظ امانت در برگزاری انتخابات ،سلامت، صحت و اصل بی طرفی را نیز رعایت کنند.

ناجی خاطرنشان کرد: نقش و مسئولیت فرمانداران تنها آغاز و راه اندازی انتخابات نیست بلکه باید مقدمات قبل، روند اجرا و پس از انتخابات را نیز مدیریت و به درستی برای رسیدن به نتیجه مطلوب که همان برگزاری انتخابات با شکوه و مشارکت حداکثری است، هدایت کنند.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: دست اندرکاران برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند و این مهم باید نمود داشته و حضور مردم در پای صندوق های رای بیش از گذشته چشمگیر باشد.

رییس ستاد انتخابات هرمزگان بار دیگر در این نشست تاکید کرد: متولیان در برگزاری انتخابات باید توجه داشته باشند که ورود در انتخابات به نفع یا ضرر کاندیدای انتخاباتی به هیچ عنوان از سوی هیچ فرد و مدیری پذیرفتنی نیست.

ناجی خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت ما برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم و در فضایی آرام و قانونمند بوده و رمز اولیه برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، قانونمندی، عملکرد شفاف، بی‌طرفانه و صداقت مجموعه‌ مجریان انتخابات است..

همدلی و مسوولان اجرایی هرمزگان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان نیز در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت : هدف مشترک همه مسئولان و مردم در انتخابات حضور حداکثری است و باید برای تحقق این مساله تلاش شود.

نازنین شیبانی افزود: ستاد انتخابات و هیات‌های اجرایی و نظارتی و همه دستگاه‌های مرتبط با یک هدف به میدان می‌آیند و آن هم حضور حداکثری و ناامید کردن دشمنان نظام است.

وی بیان داشت : باید تلاش کنیم که رضایتمندی و اعتماد مردم بیشتر شود تا با برگزاری انتخابات سالم آبروی نظام را حفظ کنیم.

شیبانی تاکید کرد: وظیفه کارگزاران نظام افزایش مشارکت مردم است که مشارکت با اعتمادسازی و رضایتمندی مردم میسر خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: باید با ایجاد فضای مناسب و سالم برای اقشار مختلف مردم، گروه‌ها و احزاب سیاسی و داوطلبان احتمالی، اعتماد همگانی را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: مجریان برگزاری انتخابات و به ویژه فرمانداران شهرستان‌های استان موظفند با رعایت اصل بی‌طرفی و حفظ سلامت و امنیت انتخابات، از ایجاد هرگونه شائبه خودداری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان