اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه نابینایان هرمزگان


اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه نابینایان هرمزگان

بندرعباس-ایرنا-در حال حاضر افزون بر 5 هزار و 431 نفر نابینا و کم بینا زیر پوشش بهزیستی هرمزگان قرار دارند که اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه های آنان محسوب می شود.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان روز پنج‌شنبه در مراسم مرکزغیردولتی نابینایان بندرعباس به مناسبت روز جهانی عصای سفید گفت: از این تعداد نابینا و کم بینا در استان، یک هزار و ۱۱۰ نفر روشندل در بندرعباس هستند.

غلامحسین رنجبر افزود: رفع مشکلات و نگرانی های معلولان در زمینه اشتغال، نیازمند همکاری بیشتر مدیران دستگاه‌ها و صنایع غرب استان با اعتماد به توانمندی‌های این افراد امکان‌پذیر است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۲۶۲ عدد تجهیزات توانبخشی ویژه نابینایان شامل، عصا، تبلت، وویس، ریکوردر، فلش مموری، کاغذ بریل و لوح و قلم نوشتاری مخصوص با هزینه ۵۰۰ میلیون ریال توزیع شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نیز با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال تجهیزات مورد نیاز افراد نابینا و کم بینا زیر پوشش این اداره کل خریداری و برای ۶۵ مددجوی دارای اختلالات بینایی اشتغال ایجاد شد.

رنجبر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات بهزیستی استان عنوان کرد و افزود: در این راستا به ۴۸ دانشجوی روشندل در مقطع های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هزینه‌هایی پرداخت شده است.

وی بیشترین علت بروز معلولیت نابینایی در استان را، وراثت و ژنتیک دانست و اضافه کرد: به همین منظور ۸۴ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال در طرح غربالگری بینایی سنجی شدند و خدمات رایگان مشاوره ژنتیک برای افراد زیر پوشش صورت گرفت.

در پایان این مراسم که به مناسبت روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده بود، ضمن اجرای برنامه‌های سرود، دکلمه و دلنوشته توسط هنرمندان روشندل از ۴۰ نفر نابینای موفق در زمینه‌های مختلف تقدیر شد.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران