«تکه ای از آسمان» در شب اربعین درمیناب اجرا می‌شود


«تکه ای از آسمان» در شب اربعین درمیناب اجرا می‌شود

بندرعباس- ایرنا- نمایش «تکه ای از آسمان» به کارگردانی علی رحیمی شهواری و نویسندگی خالد رحیمی جمعه شب 26 مهر در میناب اجرا می‌شود.

این نمایش به مناسبت گرامیداشت اربعین حسینی قیام امام حسین(ع) و با حضور بیش از ۳۰ نفر از هنرمندان نمایش استان هرمزگان در حسینیه سیدالشهدا(ع) میناب اجرا می‌شود.

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: این نمایش که به همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری تولید شده است، هر ساله در شب اربعین حسینی اجرا می‌شود.

انوشیروان پیش‌دار روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داده اجرای این نمایش‌ها علاوه بر استقبال مردم، زمینه مناسبی را برای ورود جوانان هنرمند به این عرصه فراهم می‌کند.

وی هدف از اجرای این نمایش را زنده‌ نگه داشتن اربعین حسینی با مفهوم هنر نمایش، تعمیق معرفت دینی در بین هنرمندان و ترویج جایگاه ایثار و شهادت عنوان کرد.

به گفته رییس حوزه هنری هرمزگان، در شهرستان میناب آئین‌های فراوانی وجود دارد که به صورت شفاهی و سینه به سینه نقل شده که بسیاری نیز متاسفانه در اثر بی‌توجهی و گذر زمان به فراموشی سپرده شده‌اند.

گروه هنری انگاره شهرستان میناب از گروه‌های فعال نمایش استان هرمزگان است که تاکنون موفق به کسب مقام‌های متعددی در جشنواره‌های مختلف شده است.

این گروه نمایشی در شش ساله اخیر در شامگاه اربعین، نمایش‌هایی با موضوع عاشورا اجرا می‌کند که مخاطبان زیادی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...