پاسخ واعظی به سوالی درباره رفع فیلتر تلگرام: سیاست دولت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است


تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهوری سیاست دولت دوازدهم جمهوری اسلامی را حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد.

پاسخ واعظی به سوالی درباره رفع فیلتر تلگرام: سیاست دولت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است

تهران (پانا) - رئیس دفتر رئیس جمهوری سیاست دولت دوازدهم جمهوری اسلامی را حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان در جمع خبرنگاران از عزم ایران برای کاهش تدریجی تعهدات برجامی خبر داد و اظهار کرد: «جمهوری اسلامی در حال رصد شرایط است. گام چهارم کاهش تعهدات تدوین و یک هفته قبل از زمان مقرر برای تصمیم‌گیری در اختیار رئیس‌جمهور قرار می‌گیرد.»

او با بیان اینکه «گام چهارم را با توجه به شرایط و اقدامات طرف‌های مقابل طراحی کرده و برمی‌داریم»، گفت: «اگر چنانچه طرف‌های قرارداد و خصوصا اروپایی‌ها به هدفگذاری‌های ما و تعهدات خود عمل نکنند ایران گام‌های خود و روند کاهشی تعهدات را با قوت برمی‌دارد.»

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «دولت تعهدات طرف مقابل را پیوسته رصد می‌کند»، اظهار کرد: «جمهوری اسلامی در صورت اینکه اروپایی ها به تعهدات شان عمل نکند گام های بعدی را اجرا می‌کند. کمیته‌ای اقدامات طرف مقابل را رصد می‌کند. این کمیته ضمن بررسی و رصد تعهدات طرف مقابل، یک هفته قبل از موعد مقرر برای اروپایی‌ها، پیشنهادهای خود را برای گام‌های بعدی در اختیار رئیس‌جمهوری قرار می‌دهد.»

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد نظر دولت در قبال پیام‌رسان‌ها و احتمال رفع فیلتر از تلگرام گفت: «سیاست دولت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی است. البته پیام‌رسان‌های خارجی که به دو تعهد رعایت اخلاق و مدنظر داشتن امنیت کشور عمل کنند می‌توانند در داخل کشور فعالیت کنند. ضمن اینکه احترام به حریم خصوصی افراد و ماندن اطلاعات آن در داخل کشور از مسائلی است که مورد توجه دولت در این حوزه است.»

او با بیان اینکه «دولت از قبل اعلام کرده که وظیفه این شبکه‌ها اطلاع‌رسانی است»، افزود: «برخی از این شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مجازی همچون آمد نیوز کارشان اطلاع‌رسانی نیست و امروز برای مردم و مسئولان مشخص شده که کانال‌هایی همچون آمدنیوز برای سرویس‌های خارجی کار و به مردم خیانت کردند.»

واعظی بر برخورد با متخلفان این بخش تاکید کرد و ادامه داد: «مدیر این سایت زمانی عذرخواهی کرده است که دیگر سودی ندارد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج