کشف 5 تن شیرین‌بیان قاچاق در شیروان


کشف 5 تن شیرین‌بیان قاچاق در شیروان

بجنورد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی روز پنجشنبه از کشف 5 تن شیرین‌بیان قاچاق در شهرستان شیروان خبر داد و گفت: در این رابطه 2 نفر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حسین بدری گفت: عوامل گشت فرماندهی انتظامی بخش سرحد در حین گشت زنی به یک دستگاه کامیون حامل بار شیرین بیان که از سمت حوزه حلواچشمه به سمت لوجلی در حال تردد بود مشکوک شدند و با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، این خودرو را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش این مقدار شیرین بیان ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان با اشاره به اینکه پلیس با قدرت در مقابل قاچاقچیان و سودجویان ایستاده از مردم عزیز خواست تا در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شیرین بیان جزو گونه های تجاری با خواص دارویی، بهداشتی و صنعتی متعدد است که زمینه صادرات و متقاضی آن زیاد بوده و جزو محصولات پر طرفدار در داخل و خارج از کشور است.

عصاره شیرین بیان در پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی و بهداشتی مصارف متعددی دارد و گیاهی با خواص دارویی موثر و با ارزش اقتصادی فراوان در جوامع مختلف از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حداقل حدود ۲۵۰۰ سال است که از شیرین بیان استفاده های پزشکی می شود و هنوز هم به عنوان دارو در درمان زخم های معده کاربرد دارد.

گیاه شیرین بیان شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی خودرو است و کمتر کشت می شود و از شیرین بیان در صنایع داروسازی، نوشابه سازی، شیرینی سازی و دخانیات استفاده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفاوت شاهین و قرقی در چیست؟