بازگشت زائران پیاده‌روی اربعین به چهارمحال و بختیاری سرعت گرفت


بازگشت زائران پیاده‌روی اربعین  به چهارمحال و بختیاری سرعت گرفت

شهرکرد- ایرنا- بازگشت زائران پیاده روی اربعین حسینی چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه از مرزهای چهارگانه به سمت استان سرعت گرفت.

زائران اربعین حسینی که از چهارمحال و بختیاری به سمت نجف اشرف و کربلا رفته بودند در آستانه فرارسیدن به اربعین سالروز شهادت سید و سالار شهیدان، به سمت شهرهای استان بازگشتند.

همچنین دو شهرستان لردگان و بروجن چهارمحال و بختیاری در این روز میزبان زائران استانهای مرکزی و شمالی ایران که به سمت مرزهای چزابه و شملچه رفته بودند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری به نقل از سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای در اطلاعیه فوری اعلام کرد، به اطلاع هموطنان می‌رساند، با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی، تمامی ظرفیت ناوگان اتوبوس بین شهری از روز پنج شنبه25 مهرماه لغایت یکشنبه 28 مهرماه برای جابه جایی زائران از مبادی مرزی چهارگانه اختصاص خواهد یافت.

در این اطلاعیه تاکید شده است، از هموطنان گرامی که در ایام یاد شده الزام به سفر بین شهری با ناوگان اتوبوسی دارند، تقاضا می‌شود از سایر ناوگان عمومی جاده‌ای از جمله مینی‌بوس و سواری کرایه موجود در پایانه‌های مسافربری استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفـت : ۲۷ موکب از این استان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی دایر شد و به زائران خدمات‌رسانی داشتند.

جعفر مردانی گفت: ۱۴ کمیته ستاد اربعین حسینی این استان به مناسبت اربعین حسینی فعال شد که این کمیته‌ها در قالب کمیته‌های مردمی، فرهنگی، زیرساخت‌ها، اسکان ، تغذیه ، بهداشت و درمان ، اعزام و امنیت فعالیت شدند.
مردانی، اعزام یک خودروی مجهز آتش‌نشانی ،۳ دستگاه تانکر آبرسانی و ارسال ۴ تریلر محموله آب معدنی و حدود ۲۵ تن آرد را از عمده کمک‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان به ستاد اربعین در سال جاری عنوان کرد.

مدیر حج و زیارت چهارمحال وبختیاری گفت: بیش از 27 هزار نفر از استان برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند و ثبت‌نام مردم ۳ برابر پارسال است.

یوسف آقابزرگی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان لردگان با ۶ هزار و ۸۶۳ نفر، شهرکرد با ۶ هزار و ۶۶۴ نفر بیشترین آمار ثبت‌نامی و صمصامی با ۱۴ نفر کمترین آمار ثبت‌نامی در سامانه سماح را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان در پیاده روی اربعین ثبت‌نام و شرکت کردند که آمار ثبت‌نامی امسال بیش حدود ۳ برابر سال گذشته بوده است.

آقابزرگی، با بیان اینکه ثبت‌نام برای پیاده روی اربعین حسینی تا ۲۷ مهرماه ادامه دارد،

پیاده روی اربعین در ماه صفر و روزهای نزدیک به سالروز اربعین شهادت امام حسین(ع) از نجف تا کربلا در عراق انجام می‌شود و همه ساله در این روزها میلیون نفر راهی عراق می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا