مدال‌آوران المپیاد استعدادهای برتر آذربایجان‌غربی تجلیل می‌شوند


مدال‌آوران المپیاد استعدادهای برتر آذربایجان‌غربی تجلیل می‌شوند

ارومیه- ایرنا- معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: تمامی ورزشکاران استان که در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور موفق به کسب مدال شدند همزمان با هفته ورزشی و تربیت بدنی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

کیومرث پورایراندوست روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدال‌آوران، ورزشکاران رده سنی زیر ۱۶ سال استان هستند که امسال با درخشش در دومین دوره المپیاد کشور علاوه بر افتخارآفرینی برای استان به عنوان استعدادهای برتر ایران نیز شناخته شده و به اردوهای تدارکاتی تیم ملی دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران نونهال و نوجوانان استان در المپیاد امسال با کسب ۲۴ مدال طلا، ۱۸ نقره و ۲۸ برنز در ۲ بخش پسران و دختران مقام نهم را به خود اختصاص دادند، بیان کرد: این تعداد مدال در رشته‌های موی‌تای، وزنه‌برداری، اسکیت، تیراندازی، شمشیربازی، تنیس، دوومیدانی، تنیس روی میز، بوکس، هاکی، کاراته، سامبو، پنجاک سیلات و کبدی کسب شد که نسبت به سال گذشته با افزایش کمی و کیفی خوبی همراه است.

وی ادامه داد: ورزشکاران نونهال و نوجوان استان سال گذشته نیز در نخستین دوره این المپیاد که در ۷۸ رشته ورزشی بخش دختران و پسران برگزار شد، با کسب ۲۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۵ برنز رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داد.
معاون اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی توجه به لزوم سلامتی، نشاط و عدالت در جامعه را از اهداف اصلی این اداره کل برشمرد و گفت: برپایی همایش پیاده‌روی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار،دیدار با خانواده شهدای ورزشکار، برگزاری مراسم صبحگاهی در بوستان «گوللرباغی» ارومیه با حضور استاندار آذربایجان غربی، به صدا در آمدن زنگ ورزش در مدارس، رژه هیات‌های ورزشی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای هیات‌های ورزشی، تجلیل از باشگاه‌های نمونه ورزشی از جمله برنامه هفته ورزش و تربیت بدنی است.

پورایراندوست، میزبانی ارومیه در برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال مردان آسیا طی روزهای یکم تا سوم آبان‌ماه امسال را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و گفت: این رقابت‌ها با حضور هفت تیم ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان و با حضور نماینده AFC برگزار می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای ۵۰ هیات استانی و ۶۳۲ هیات ورزشی شهرستانی است و بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار بیمه شده در این استان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟