از بررسی گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای تا آمادگی برای بازگشت زائران اربعین


از بررسی گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای تا آمادگی برای بازگشت زائران اربعین

استان‌ها - ایرنا - بررسی گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای، پیش قدم شدن امارات برای حل مسایل سیاسی خود با ایران، عبور 3.5 میلیون زائر اربعین از مرزهای چهارگانه، تلاش برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران در مسیر بازگشت، برنامه‌ریزی برای کاهش 10 میلیارد دلاری واردات، ناایمن بودن 30 درصد مدارس کشور و پیش بینی 11 هزار دستگاه اتوبوس برای بازگرداندن زائران به...

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در دست بررسی است
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در سفر به سمنان گفت: اکنون کمیته‌ای در کشور در حال بررسی اقدام‌های طرف مقابل با اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای است و اگر خواسته‌های ایران از طرف‌های مقابل محقق نشود، گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای انجام می شود.
وی همچینین با تاکید بر اینکه سیاست ایران همواره برقراری ارتباط دوستانه با کشورهای همسایه بوده است، گفت: کشور امارات برای حل مباحث سیاسی با ایران پیش‌قدم شده و ادبیات کشور عربستان نیز نسبت به سال‌های گذشته در ارتباط با ایران تغییر کرده است.

۳.۵ میلیون زائر از مرزهای چهارگانه عبور کردند
وزیر کشور امروز برای دومین بار در دو هفته اخیر از مرزهای غربی کشور بازدید کرد و گفت: تاکنون بیش از سه و نیم میلیون زائر اربعین از مرزهای چهارگانه کشور شامل مهران، شلمچه، چذابه و خسروی عبور کرده‌اند.
به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی در روزهای باقیمانده به اربعین میزان ورودی زائران از مرزها نسبت به خروجی آنها بیشتر شده است و این روند وضعیت افزایشی دارد.
امروز وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی به مرزهای غربی سرکشی کردند و در جریان آخرین وضعیت جابجایی و بازگشت زائران قرار گرفتند.
رحمانی در آبادان نیز گفت: توسعه زیر ساخت‌ها در گذرگاه‌های مرزی همایش اربعین امسال را شتاب بخشید و با این کار مشکلات زائران امسال کاهش بسیاری داشت.
همچنین به گفته معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی، تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پس از کسب توفیق زیارت به کشور بازگشته اند.

اربعین امسال به خوبی مدیریت شد
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز امروز از پایانه مرزی چذابه در خوزستان بازدید کرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی امسال با وجود استقبال گسترده مردم و جمعیت چند برابری، از سوی مقامات ایرانی و عراقی و خدمت‌رسانی موکب‌های ۲ کشور به خوبی مدیریت شد.

آماده سازی ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرز شلمچه گفت: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین حسینی در مرزهای چهارگانه کشور پیش‌بینی شده‌است که به صورت منظم از پایانه ها به ستادهای معین و از آنجا به استان‌های مختلف زائران را جا به جا می‌کنند.
وی افزود: روند انتقال و جا به جایی زائران طبق روال عادی در حال انجام است و غیر از وقفه‌ای که در خاک عراق به علت کمبود وسیله نقلیه وجود دارد در اربعین امسال زائران با مشکل خاصی مواجه نشدند.
اسلامی در بازدید از مرز مهران نیز اعلام کرد: تاکنون بیش از یک هزار پرواز از فرودگاه‌های شهرهای مرزی و دیگر شهرهای کشور به مقصد نجف اشرف انجام شده است.
به عقیده وزیر راه و شهرسازی، امسال با وجود دو برابر شدن تردد زائرین در مرز مهران نسبت به سال گذشته اما شاهد تردد روان و راحت این خیل عظیم جمعیت با توجه به بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای استان ایلام هستیم.

موکب‌های آستان قدس رضوی تا پنج روز پس از اربعین دایر هستند
حجت الاسلام سیداحمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز در بازدید از موکب های این آستان در مرز مهران اطمینان داد: موکب ها تا پنج روز پس از اربعین حسینی و تا زمان بازگشت کامل زائران در مرزهای چهارگانه مهران، چذابه، شلمچه و خسروی مستقر هستند و به خدمات رسانی به زائران ادامه می دهند.
همچنین امروز پیرحسین کولیوند رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون ۳۴۰ نفر از زائران ایرانی اربعین حسینی که در عراق مصدوم شده اند را به داخل کشور انتقال داده ایم که ۱۳۰ نفر از آنها از طریق اورژانس هوایی به شهرهای محل سکونت خود منتقل شدند.

۱۰ میلیارد دلار از واردات کم می شود
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت که به بوشهر سفر کرده است؛ دو خبر خوب برای اهالی صنعت داشت؛ نخست اینکه وعده داد تا دو سال آینده ۱۰ میلیارد دلار از واردات کشور کاسته شود و دیگر اینکه با هدف توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورو در داخل کشور هدف‌گذاری شده است.
به گفته او، در نیمه نخست امسال ظرفیت های خالی ۲هزار واحد راکد مطلق فعال شد و به چرخه تولید بازگشتند.

همه دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشور به مدرسه رفتند
وزیر آموزش و پرورش امروز میهمان گلستانی‌ها بود و این خبر خوش را داد که با وجود خسارت فراوان وارد شده به مدارس استان‌های سیل‌زده، با کمک خیرین و دولت، اعتبارات لازم جذب و با مرمت و نوسازی کلاس‌های درس، از ابتدای سال تحصیلی جدید همه دانش‌آموزان این مناطق به مدرسه رفتند.
وی همچنین این را هم گفت که با وجود تلاش دولت و خیرین، هنوز همچنان ۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند ایمن سازی است.
به گفته حاجی میرزایی هم اکنون ۹۸.۵ درصد دانش آموزان لازم‌التعلیم کشور زیر پوشش تحصیلی قرار دارند و برای اینکه ۱.۵ درصد باقی مانده نیز زیرپوشش قرار گیرند، همه مسوولان، خانواده‌ها و خیرین بایستی به آموزش و پرورش کمک کنند.

۳۰درصد روستاهای کشور صاحب خانه ورزش می‌شوند
اکنون ۱۰ درصد روستاهای کشور خانه ورزش دارند که این رقم تا پایان دولت تدبیر و امید به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
به گفته مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، امسال سه هزار خانه ورزش در روستاها ساخته می‌شود تا تعداد آنها به ۶ هزار واحد برسد.

آخرین وضعیت راههای کشور
ترافیک در مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی و مشهد مقدس پرحجم گزارش شده و از سوی دیگر در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی نیز شاهد ترافیک در مسیرها هستیم؛ پلیس راهور نیروی انتظامی از ترافیک پرحجم و روان در پنج جاده در استان های ایلام و کرمانشاه خبر داده است.

تصویب برنامه مدیریت جامع برای ۳۲ تالاب مهم کشور
علی ارواحی مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: برنامه مدیریت جامع برای ۳۲ تالاب کشور که دارای ارزش اکولوژیکی هستند تصویب و این برنامه در ۱۶ تالاب تاکنون اجرایی شده است. این برنامه با سه هدف راهبردی شامل مدیریت آب و خاک، حفاظت از تنوع زیستی و افزایش آگاهی مردم از وجود تالاب با همکاری مسوولان و ذینفعان تالاب تدوین و تصویب شده است.


مرگ‌ ناشی از مالاریا در ایران به صفر رسیده است
به گفته رئیس اداره کنترل مالاریای مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابتلا به مالاریا از پنج میلیون بیمار در سال در ۶ دهه قبل، به کمتر از ۱۰۰ بیمار در سال ۱۳۹۶ کاهش یافته و امسال، تعداد مرگ ناشی از آن به صفر رسیده است.
توسعه برخی مناطق محروم و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه بهداشت به خصوص در نقاط محروم، از دلایل به صفر رسیدن مرگ ناشی از مالاریاست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...