هرچند برای بهرهمندی کامل از آن به یک کارت گرافیک گران قیمت RTX انویدیا نیاز دارید، اما فعلاً Ray tracing بزرگترین اتفاق در دنیای گیمینگ است. خبر خوب اینکه به زودی در بازی محبوب World of Tanks میتوانید حتی با کارتهای گرافیک AMD از Ray tracing بهرهمند شوید. برای این کار تنها کافی است یک پردازنده گرافیکی با پشتیبانی از DirectX 11 داشته باشید.
به زودی فناوری نسبتاً نوظهور Ray tracing به بازی World of Tanks میآید و شاهد سایههای واقع گرایانه تر تانکها خواهید بود. دموی اخیراً منتشر شده World of Tanks enCore RT به خوبی تأثیرات این قابلیت جدید را به علاقمندان نشان میدهد و می توانند خود آن را اجرا کنند. البته اینجا بر خلاف بازیهای بر پایه DircetX 12 با DXR، خبری از جلوههای کامل Ray tracing نیست و صرفاً به بهبود کیفیت سایه محدود میشود.
در حقیقت شاهد پیاده سازی نرم افزاری Ray tracing هستیم به بهبود سایه تانکها کمک میکند اما مزیت آن، عدم تأثیر منفی بر کارایی است. این در حالی است که سایر تکنیکهای موجود تأثیر قابل ملاحظهای بر کارایی میگذارند.
Ray tracing در بازی World of Tanks بر پایه کتاب خانه منبع بازی Embree پیاده سازی شده که بخشی از رابط برنامه نویسی One API اینتل است. هرچند در بازی World of Tanks بهکارگیری Ray tracing صرفاً به بهبود سایه محدود میشود، اما تأثیر قابل ملاحظهای بر نرخ فریم دهی نمیگذارد.
هم زمان انویدیا به دنبال تأسیس یک استودیو است تا بازیهای PC را با اضافه کردن Ray tracing، ریمستر کنند.