اشتغال هفت هزار نفر زنجانی در صنایع دستی


اشتغال هفت هزار نفر زنجانی در صنایع دستی

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون هفت هزار نفر در این استان در تولید و عرضه صنایع دستی فعالیت دارند.

محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا افزود: صنایع دستی یکی از حوزه های اشتغالزا در استان است که در آن میتوان با اعتبارات به مراتب کمتر در مقایسه با سایر بخشها و رشته ها، اشتغال زایی کرد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۴۵ رشته صنایع دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی این خطه به‌شمار می روند.

یوسفی با بیان اینکه یکی از اقدامات مورد توجه برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان، اهتمام به تقویت مشاغل حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی و روستایی است، اظهار داشت: برای تحقق این امر، طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی شده و نظارت کافی نیز برای اجرای قانونی این طرح‌ها صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد طرح‌های اشتغال‌زایی از مسیری که برای این طرح‌ها تعیین شده است، منحرف شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته نظارت و دبیرخانه کارگروه اشتغال استان، نظارت بر حسن اجرای این طرح‌ها است و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان به نرخ ۵۰.۲ درصدی مشارکت اقتصادی در این استان طی تابستان سال جاری اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان نیز در تابستان امسال به رقم ۵.۲ درصد رسید که در این شاخص زنجان رتبه نخست را در کشور به دست آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید