نائب قهرمان مسابقات پارا المپیک سیدنی در یزد تجلیل شد


نائب قهرمان مسابقات پارا المپیک سیدنی در یزد تجلیل شد

یزد - ایرنا - تنها کارمند معلول اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و نایب قهرمان پارا المپیک سیدنی با اهدا لوح سپاس و هدایایی روز پنجشنبه تجلیل شد.  

مدیرکل ورزش و جوانان یزد با تبریک روز ملی پارا المپیک( ۲۴ مهرماه) گفت: افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول باعث ایجاد و ترویج روحیه تلاش و امید در بین جامعه به ویژه معلولان و جانبازان شده است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد، مسعود شریعتی افزود: ورزشکاران جانباز و معلول با تکیه بر همت عالی و اعتماد به نفس خود به خوبی نشان دادند که معلولیت محدودیت نیست و در مسیر موفقیت و سرافرازی تنها باید چشم امید به خداوند و اعتماد به توانمندی‌های خود داشته باشند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی هدفمند برای توسعه پایدار ورزش برای همه افراد جامعه به ویژه معلولان و جانبازان، از مسئولان و دست‌اندرکارانی که گامی موثر در راستای این اهداف و زندگی بهتر ورزشکار معلول و جانباز بر می‌دارند تشکر کرد.

از سال ۱۳۹۴ با تایید رئیس ­جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۴ مهر به عنوان روز ملی پارا المپیک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

نخستین­ هفته پارا المپیک، در ایران در سال ۱۳۸۲ خورشیدی با حضور ۳۰۰ ورزشکار و فقط در استان تهران برگزار شد.

پس از آن، این برنامه در سال‌های متوالی توسعه یافت و ­پارسال ۴۰ هزار و ۶۸۰ ورزشکار­ در ۳۱ استان در مراسم ویژه‌ر هفته پارا المپیک شرکت کردند.

استان یزد با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده و زیرپوشش بیمه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن