270 میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری یزد اختصاص یافت


270 میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری یزد اختصاص یافت

یزد- ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد گفت: امسال از محل صندوق توسعه‌ملی 270 میلیارد ریال بودجه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان اختصاص یافت .

محمدرضا آخوندی در نشست توجیهی ظرفیت‌سازی و توان‌افزایی دشت قطرم و شادکام شهرستان بافق افزود: از این مبلغ تاکنون ۳۰ میلیارد ریال آن به اجرای طرح‌های آبخیزداری و عملیات‌ بیولوژیکی و بیومکانیکی تخصیص داده شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، وی از اجرای طرح ظرفیت‌سازی، توان‌افزایی و توانمندسازی این منطقه خبر داد و ادامه داد: این طرح از شهریور ماه‌جاری آغاز شده است و به مدت یکسال برای تدوین سند توسعه ادامه دارد ، سپس اقدام‌ها و برنامه‌هایی که در این سند تدوین می‌شود در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین رضا باقری مجری طرح ظرفیت‌سازی، توان‌افزایی و توانمندسازی گفت: این پروژه با همکاری دانشگاه تهران در حال اجراست و نقش مردم در برنامه‌ریزی و مشارکت را پر رنگ‌تر می‌کند.

وی افزود:این طرح شامل آموزش، جلسات مداوم با تسهیل‌گران حرفه‌ای و بازدیدهای متعدد برای جوامع محلی است که سعی دارد با مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ریزی ، حوزه آبخیز قطرم و شادکام را شفاف کند.

بخش عمده آب شرب بافق از دشت قطرم و شادکام بافق تامین می‌شود.

۹۸ درصد مساحت استان به وسعت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که ۳۸ درصد آن معادل ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار اراضی بیابانی است.

تاکنون ۱۳ منطقه تحت فرسایش بادی با یک‌ میلیون و ۲۱۲ هزار هکتار مساحت در یزد شناسایی شد که این کانون‌ها تقریباً در ۱۰ شهرستان‌ استان پراکنده هستند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید