اداره کل ارشاد جنوب کرمان بر مدار فرهنگ و هنر


اداره کل ارشاد جنوب کرمان بر مدار فرهنگ و هنر

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در راستای احترام به حقوق شهروندی و معرفی اقدامات دولت، عملکرد سه ساله این اداره کل را در اختیار رسانه‌ها گذاشت.

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: ارائه عملکرد، نشانه پویایی یک سازمان به شمار می‌رود و از طرفی انتشار آن احترام به حقوق شهروندی بوده چرا که آگاهی از فعالیتهای هر دستگاهی، حق شهروندان است.

وی افزود: جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب است، منطقه‌ای که به دلیل ارتباط فرهنگی با استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان جغرافیایی را شکل داده که خود حامل یک خرده فرهنگ منحصر به فرد است که باعث وحدت این شهرها می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: در نیمه سال ۸۹ به دلیل جبران برخی معضلات و مشکات فرهنگی و لزوم جهادی عمل کردن در عرصه فرهنگ بنا بر تأکیدات رهبری معظم انقلاب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: آنچه در ابتدا مشهود بود، نبود زیر ساخت‌های مناسب در منطقه برای گسترش فعالیت‌های مورد نظر بود که با ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهرهای جنوبی زمینه آن فراهم شد و هم اکنون به جز شهر فاریاب در دیگر شهرها نیز دارای مجتمع فرهنگی و هنری هستیم.

اسحاقی اظهار داشت: البته مجتمع شهر قلعه‌گنج با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی طبق یک تفاهم‌نامه بین استاندار و وزیر فرهنگ و ارشاد اسامی، مراحل پایانی کار خود را سپری می‌کند.

وی افزود: همانطور که می‌دانیم فرهنگ عنصری است که شامل همه کنش ها و واکنش های فرد و محیط پیرامون او با بُعد زیرین زندگی گروه‌های اجتماعی می‌شود، یعنی مجموعه روش‌ها و شــرایط زیســت یک جامعه بر اساس بنیاد مشترکی از سنت‌ها و دانش و نیز اشکال مختلف بیان جایگاه فرد در درون جامعه به هم پیوند خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: تنها با دخالت عوامل فرهنگی در راه‌حل‌های انتخاب شده برای توسعه می‌توان به طور کامل، نیازها و خواسته‌های گروه‌های اجتماعی و ملت را برآورده کرد.

وی اضافه کرد: در مدیریت جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان که از نیمه سال ۹۵ کار خود را آغاز کرد تلاش شده تا بر اساس مدل توسعه فرهنگی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری، سیاست های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسامی و اسناد بالادستی و برنامه‌های دولت و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی زیرساخت‌های فرهنگی را در راستای مدل توسعه‌ای استان و بنا بر ظرفیت‌های موجود منطقه ایجاد نماید.

اسحاقی تصریح کرد: در همین راستا می‌توان به راه اندازی سینما در شهرهای کهنوج و جیرفت، فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری جشنواره های مستمر هنری در رشته‌های مختلف و ده‌ها برنامه در حوزه‌های دیگر اشاره کرد.

نخستین روز مهرماه ۹۵ با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین اسحاقی به عنوان دومین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان معرفی شد.

عملکرد سه ساله این اداره‌کل در قالب ۲۳۴ صفحه در اختیار رسانه‌ها گذاشته شده و فایل pdf آن نیز در سایت روابط عمومی این اداره کل قابل دسترسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!