20 هزار زائر در مسیر بازگشت در مرز چذابه ویزیت شده اند


20 هزار زائر در مسیر بازگشت در مرز چذابه ویزیت شده اند

اهواز - ایرنا- معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون برای کنترل سلامت زائران، یک تیم کامل در این پایانه مرزی مستقر و 20 هزار نفر را ویزیت کرده‌اند.

ایرج حریرچی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه اظهار داشت: تیم های پزشکی مستقر در پایانه مرزی چذابه با وجود حضور گسترده زائران خدمات خوبی را تا کنون ارائه دادند.

وی افزود: روز گذشته نیز یک نوزاد در این پایانه مرزی در سلامت کامل به دنیا آمد و اکنون نیز یک نفر بیمار دارای نارسایی کبد قرار است با بالگرد به بیمارستان اعزام شود.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین یک فوق تخصص بیهوشی جراحی قلب نیز در این پایانه مرزی مستقر شده و در کنار سایر تیم های پزشکی در زمینه ویزیت بیماران اقدام میکند که تمام این افراد به صورت داوطلبانه در این منطقه حضور یافتهاند.

حریرچی تصریح کرد: اگرچه در روزهای آینده شاهد تراکم جمعیت در این پایانه مرزی هستیم اما در زمینه خدمت رسانی بهداشتی و درمانی هیچ کمبودی احساس نمیشود.

وی اظهار داشت: تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای تقویت تیم های پزشکی بر اساس افزایش جمعیت پیش بینی شده تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائران اربعین ارائه دهیم.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: تیم های مختلفی از سراسر کشور در چهار مرز مستقر شده اند و هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی برای خدمت رسانی به زائران اربعین نداریم.

وی همچنین به زائران توصیه کرد که هیچ‌گاه سفر خود را به تاخیر نیندازند و با توجه به تراکم جمعیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیارت کرده و به کشور بازگردند.

حریرچی اظهار داشت: انتظار می رود زائران اربعین از آب معدنی بسته بندی شده استفاده کنند و نکات بهداشتی را نیز به خوبی رعایت کنند.

وی افزود: همچنین کنترل تب بیماران در کشور عراق نیز از دیگر خدماتی است که در اربعین امسال به زائران اربعین ارائه شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه از روند خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی توسط تیم های پزشکی مستقر در پایانه مرزی چذابه بازدید کرد .

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین می باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر