رایزنی یزدی‎‏ها در آلمان برای معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان


رایزنی یزدی‎‏ها در آلمان برای معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان

شهردار یزد از رایزنی و مذاکرات صورت گرفته در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت برای معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال 2020 خبر داد.

به گزارش ایسنا، «جمال الدین عزیزی» در حاشیه نمایشگاه بین‎المللی کتاب فرانکفورت اظهار کرد: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، امسال غرفه ایران در این نمایشگاه که از معتبرترین نمایشگاه‎های کتاب دنیاست با رنگ و بوی یزد و مزین به نمادهایی از بادگیر و کاشی‌کاری‎های معماری یزد دایر شده که مورد استقبال بسیار خوبی از سوی بازدیدکنندگان نیز قرار گرفته است.

به گفته وی، در حاشیه برنامه‏‌های امروز این نمایشگاه جلسات و مذاکراتی با ناشران داخلی و بین المللی در رابطه با ترجمه برخی از کتاب‎هایی که در ارتباط با یزد نگارش شده نیز صورت گرفت.

شهردار یزد افزود: همچنین امروز دو کتاب که ترجمه کتاب‏‌های «امسال 2500 ساله» مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در مورد زندگی سیاسی و مبارزاتی امامان شیعه و «اسلام جزئی از آلمان است»، در این نمایشگاه با حضور سرکنسول ایران در فرانکفورت و مدیر عامل موسسه نمایشگاه‎های فرهنگی ایران، رونمایی شد.

وی با بیان این که فردا غرفه ایران به نام یزد نامگذاری شده است، گفت: به همین مناسبت نیز چند کتاب در رابطه با یزد در نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

عزیزی در پایان نیز از مذاکرات خود برای معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب جهان در سال 2020 میلادی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بتوان یزد را با این عنوان بیشتر به جهانیان معرفی کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس