استقبال و حضور استان های معین خوزستان در اربعین کمرنگ بود / ارسال روزانه 8 هزار پرس غذا به کشور عراق


استقبال و حضور استان های معین خوزستان در اربعین کمرنگ بود / ارسال روزانه 8 هزار پرس غذا به کشور عراق

شریعتی با بیان اینکه استان های معین خوزستان استقبال و حضور چندانی برای خدمات رسانی در مرزهای این استان نداشتند گفت: این موضوع از قبل پیش بینی شده بود، به همین منظور تمام شهرهای خوزستان را به عنوان معین مرزهای شلمچه و چذابه اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «غلامرضا شریعتی» امروز (پنج شنبه 25 مهر) در نشست ستاد اربعین خوزستان که با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی و اعضای این ستاد در سالن فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: به لطف خدا امسال توانستیم همانند سال‌های گذشته توفیق و افتخار خدمت‌رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه به دست آوردیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در ایام اربعین امسال تلاش کردیم تا با برنامه‌ریزی‌ها شرایط استان را از بُعد کمی و کیفی به شکلی آماده کنیم تا زائران با دغدغه کمتر و اثربخشی فرهنگی بیشتر به این سفر معنوی اعزام شوند.

وی با انتقاد از استان های معین خوزستان در بحث خدمات رسانی به زائرن اربعین حسینی در مرزهای خوزستان افزود: تنها کسری که امسال در بحث خدمات‌رسانی به زائران به وجود آمد از سوی استان‌های معین بود که البته از پیش از آغاز اربعین نیز به این نکته توجه کرده بودیم.

شریعتی ادامه داد: متاسفانه در اربعین امسال به غیر از استان های فارس و تهران، دیگر استان های معین خوزستان استقبال و حضور چندانی برای خدمات رسانی در مرزهای این استان نداشتند.

وی تاکید کرد: خوزستان در انتظار کمک سایر استان های معین نماند و برای مدیریت بهتر موج جمعیت زائران حسینی، شهرستان های مختلف خوزستان را به عنوان شهرهای معین هر دو مرز چذابه و شلمچه تعیین کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان برای برگزاری آئین پیاده روی اربعین در حد توان خود با تجهیزات و منابع انسانی ورود کرد تا در زمینه های مختلف از جمله زیرساخت، تأمین آب، برق، فاضلاب، گذرنامه، بهداشت و درمان مشکلی رخ ندهد.

وی ابراز کرد: با توجه به حضور پر شور زائران برای حضور در این حماسه عظیم حسینی، کار خدمات رسانی بسیار سخت بود اما کمک و همیاری همه دستگاه های اجرایی استان اعم از مرزبانی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری ها، منطقه آزاد اروند، پتروشیمی های ماهشهر، اداره کل بندر و دیگر نهادها برای خدمات رسانی به زائران بسیج شدند و امکاناتی مانند استراحتگاه، پارکینگ ها و افزایش تعداد مواکب را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه موج جمعیت زائرانی که از سفر عتبات عالیات از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور می شوند در کمترین زمان ساماندهی و مدیریت شدند عنوان کرد: در مرزهای شلمچه و چذابه سعی کردیم طرح‌های جامع داشته باشیم و با مطالعه و بررسی اقدام به اجرای طرح‌های مورد نظر کردیم.

شریعتی اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت، ایمن‌سازی و تعمیرات راه‌ها را بسیار مطلوب دانست و اذعان داشت: امسال نیز نسبت به سال های گذشته بسیار فعال‌تر عمل کردیم به طوری که در این حوزه نیز بخش زیادی از مسیر اهواز به چذابه چهار یا ۶ خطه شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها و سیل اخیر خوزستان شرایط را برای انجام کارهای زیرساختی دشوار کرده بود یاد آور شد: با تلاش‌هایی که انجام گرفت، بسیاری از مسیرهای منتهی به مرزها برای عبور و مرور زائران پیش از آغاز حرکت عظیم ‍‍‍‍‌پیاده روی حسینی آماده شد.

وی شرایط زیرساختی مرزهای خوزستان را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت و بهتر خواند و بیان کرد: حذف روادید باعث ایجاد رضایتمندی مردم، به ویژه اقشار کم درآمد جامعه شد؛ تدبیر دولت در این زمینه و توافقات بین ایران و عراق نتیجه رضایت بخشی به دنبال داشت که زمینه زیارت برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را فراهم کرد.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: در جلسه ستاد اربعین استان مسئله بسیج و استفاده از همه امکانات و ظرفیت های دستگاه های اجرایی به تصویب رسید تا زائران سختی کمتری را متحمل شوند.

وی از ارسال روزانه هشت هزار پُرس غذا در هر وعده غذایی به کشور عراق برای زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: به صورت روزانه تعداد زیادی آب معدنی به کشور عراق ارسال کردیم تا زائران مشکلی در زمینه آب شرب نیز نداشته باشند.

شریعتی گفت: پخش فرآورده های نفتی با کمترین زمان ممکن سوخت مورد نیاز اتوبوس ها را تأمین و گمرک نیز بدون فوت وقت تشریفات گمرکی خروج خودروها برای انتقال و جابجایی زائران حسینی در خاک عراق را انجام دادند.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی