فرمانده کل ارتش برای ساخت جت یاسین از وزیر دفاع تقدیر کرد


فرمانده کل ارتش برای ساخت جت یاسین از وزیر دفاع تقدیر کرد

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دست‌اندرکاران و سازندگان جت تمام ایرانی «یاسین» تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عبدالرحیم موسوی» در پیامی خطاب به امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ گفت: امروز غرش افتخارآمیز جت آموزشی تمام ایرانی «یاسین» در پهنه آسمان ایران عزیز طنین افکن شد و قلب‌های دوستداران انقلاب و ایران را شاد کرد.

وی در این پیام افزود: خداوند بزرگ را شاکریم و سپاسگزاریم که تلاش‌های عالمانه و ایثارگرانه مجاهدان عرصه تحقیق و تولید ملی در مجموعه صنایع هوایی وزارت دفاع با مدیریت جهادی آن برادر ارجمند با مشارکت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه های معین در قالب «یاسین» به بار نشست.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه اضافه کرد: این موفقیت را به محضر مبارک فرماندهی معظم کل قوا تبریک عرض می کنم. مبارک باد بر ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح که یک بار دیگر محصول خودباوری و ما می‌توانیم را که شکوفه‌های امید است به چشم دیدند و بار دیگر اثبات شد که تحریم‌ها و فشارها نمی‌توانند مانع اراده ملت انقلابی ایران باشند.

موسوی تاکید کرد: اینجانب از زبان عزت و غیرت اسلامی ایرانی ضمن تشکر و تقدیر شایسته از آن برادر انقلابی، با افتخار بر دست و بازوی همه عناصر دست اندرکار بوسه می‌زنم و از درگاه خداوند بزرگ توفیقات روز افزون همه عزیزان را در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی تحت فرماندهی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) خواستارم.

رئیس‌ سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه جت «یاسین» از دو موتور توربوجت برخوردار است، گفت: خط تولید جت پیشرفته «یاسین» به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

پرواز موفقیت آمیز «یاسین» در نوژه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر سرتیپ «عبدالکریم بنی طرفی»، رئیس‌ سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از جت آموزشی «یاسین» اظهار داشت: امروز یک هواپیمایی که در داخل کشور طراحی و ساخته شده بود پرواز موفقیت‌آمیز خود را در پایگاه شهید نوژه انجام داد که جا دارد این افتخار بزرگ را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک عرض کنیم.

وی افزود: این هواپیما ۱۲ متر طول، عرض بال ۱۱ متر و ۴ متر ارتفاع دارد و از ۲ موتور توربوجت برخوردار است که این موتورها در داخل کشور ساخته شدند، طراحی این هواپیما در کشور سبک جدیدی را در حوزه ساخت هواپیما برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

رئیس‌ سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بیان کرد: می‌توانیم بگوییم از امروز صنعت ساخت هواپیماسازی کشور به طور کامل شروع بکار کرد و این جت مطابق با نیازهای نیروی هوایی ارتش و با مشارکت چند ساله بین سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی ساخته شد و در نظر داریم هر چه سریعتر به مرحله تولید و در اختیار نیروی هوایی قرار دهیم./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است