85 زائر مجروح با هواپیمای ارتش از ایلام به تهران منتقل شدند


85 زائر مجروح با هواپیمای ارتش از ایلام به تهران منتقل شدند

پزشک اورژانس پست امداد و نجات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۸۵ نفر از زائران مجروح بدحال ناشی از حوادث جاده‌ای که در بیمارستان‌های ایلام بستری بودند از طریق هواپیمای ارتش به تهران اعزام شدند.

به گزارش بهداشت نیوز: دکتر مهدی نورالله‌زاده اظهار داشت: این تعداد زائر که دچار جراحت‌های شدید شده و انتقال آنها با توجه به ترافیک سنگین جاده‌ها از راه زمینی امکان‌پذیر نبود با همکاری پدافند هوایی ارتش برای تکمیل مداوا به تهران منتقل شدند.

وی افزود: روز گذشته ۴۵ نفر از این مجروحان حوادث ‌جاده‌ای با نظر پزشکان به وسیله هواپیمای C۱۳۰ متعلق به پدافند هوایی ارتش به تهران منتقل شدند و چند روز قبل نیز ۴۰ نفر دیگر به وسیله همین هواپیما به تهران اعزام شدند.

دکتر نورالله‌زاده یادآور شد: هم اکنون نیز تعداد قابل توجهی از بیماران نیاز به اعزام در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان ایلام بستری هستند که به احتمال زیاد با پرواز بعدی که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت جهت مداوای بیشتر به تهران اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اعزام بیماران بدحال به تهران از طریق هواپیما، در صورت نیاز وضعیت جسمانی بیمارانی که قصد سفر هوایی دارند نیز قبل از پرواز مورد معاینه و چکاب قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: از زمان استقرار این پست امدادی در ۱۹ مهرماه تاکنون افزون بر ۹۰۰ نفر بیمار به این پست مراجعه کرده که از این تعداد بیش از ۶۰۰ نفر به صورت ویزیت و درمان سرپایی و مشاوره و ۳۰۰ نفر نیز بستری پایی شده اند.

نیروی پدافند ارتش با ایجاد یک درمانگاه پست امداد و نجات در محوطه فرودگاه شهدای ایلام اقدام به معاینه و ارائه خدمات درمانی به زائران و مسافرانی می‌کند که از طریق پرواز هوایی عازم مقصد خود هستند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

اربعین سال گذشته ۲ و نیم میلیون نفر از مرز مهران عبور کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تردد از سه میلیون نیز فراتر رود.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور