گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در دست بررسی است


گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در دست بررسی است

سمنان- ایرنا- رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران با بررسی ابعاد مختلف اجرای این طرح از سوی کمیته مربوط در دست بررسی است.

محمود واعظی عصر پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اکنون کمیته‌ای در کشور در حال بررسی اقدام‌های طرف مقابل با اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای است و اگر خواسته‌های ایران از طرف‌های مقابل محقق نشود، گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: از کشورهای طرف مقابل به خصوص اروپایی‌ها انتظار می رود که نسبت به اجرا تعهدات خود در ارتباط با برجام اقدام کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: گزارش‌های کمیته ارزیابی کننده در ارتباط با انجام تعهدات برجامی کشورهای طرف مقابل، یک هفته قبل از اتمام فرصت 2 ماهه تکمیل و تقدیم رییس جمهوری می شود تا در مورد آن تصمیم گیری شود.
واعظی اظهار داشت: طبیعی است که اگر طرف‌های ما در ۱+۴ بویژه اروپایی‌ها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، ما برای براشتن گام چهارم اقدام خواهیم کرد.

زائران اربعین پایان سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات دولت برای کاهش مشکلات زائران در بازگشت از سفر، به بازدید هفته گذشته خود از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه اشاره کرد و گفت: اقدام‌های خوبی برای انجام این سفر معنوی از سوی ایران انجام شده است و در نتیجه سیل عظیم راهپیمایان کربلا در داخل ایران برای این سفر هیچ مشکلی نداشتند.
واعظی به ارایه خدمات در زمینه حمل و نقل و خدمت‌رسانی موکب‌ها در این ایام اشاره کرد و گفت: جا دارد برای این اقدامات مناسب و خوب از همه دست‌اندرکاران از جمله نیروی انتظامی، گمرک، هلال احمر، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخش حمل و نقل و سایر بخش‌هایی که به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) خدمت کردند، قدردانی کنیم.
وی در عین حال ادامه داد: متاسفانه دولت عراق برای انتقال زائران ایرانی از مرز ایران با مشکلاتی مواجه بود و ترافیک جاده‌ها و مشکل تامین وسایل حمل و نقل عمومی مشکلاتی ایجاد کرده بود که خوشبختانه با مساعدت دولت عراق و اعزام وسایل حمل و نقل عمومی از ایران به عراق، این مشکل حل شد.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه این سفر مشکلاتی دارد و آسان نیست و اجر و ثواب پیاده‌روی اربعین به همین مشکلات است، گفت: امیدوارم همانطور که زائرین ایرانی همکاری کرده و زیارت خود را به روزهای آخر موکول نکرده‌اند، بلافاصله بعد از زیارت به کشور مراجعه کنند و کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.

اولویت دولت توسعه پیام‌رسان‌های داخلی است
واعظی همچنین درباره پاسخ به سوالی درباره احتمال رفع فیلتر تلگرام اظهار داشت: پیام رسان‌های خارجی که مسایل اخلاقی و امنیتی را رعایت می کنند می توانند در کشور فعالیت کنند و اولویت دولت در بحث توسعه پیام رسان ها توجه به پیام رسان های داخلی است.
وی ادامه داد: دولت از پیام رسان هایی که حریم خصوصی مردم را حفظ می کند حمایت خواهد کرد و شبکه‌هایی که قصد خیانت به مردم و نظام را داشته باشند اجازه فعالیت نخواهند داشت.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: موسس کانال تلگرامی آمدنیوز در یک برنامه پیچیده سپاه پاسداران دستگیر شد و روح الله زم بعد از دستگیری در کشور از اقدام های خود پشیمان و عذرخواهی کرد اما این عذرخواهی خیلی دیر انجام شد.
در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان،‌مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، ابولفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان،‌ حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مسئولان استانی حضور داشتند.
واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی و شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان در قالب سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها