سه میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در استان مرکزی برگزار شد


سه میلیون  نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در استان مرکزی برگزار شد

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی استان مرکزی گفت: سه میلیون نفر ساعت مهارت آموزی امسال با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی در این استان انجام شده است.

«سعیدرضا شاه ‌محمدی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آموزش‌ها بخش دولتی امسال شامل 13 و ۲۴۶ نفر دوره آموزش در قالب یک میلیون و ۷۷۵ نفر ساعت در بخش های ثابت، سیارشهری، ندامتگاه‌ها،پادگان ها، بخش روستایی، صنایع و جوار دانشگاهی است.

وی اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بخش دولتی در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور، سی‌ان‌سی و عمران برگزار شده‌ است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی افزود: در ارایه آموزش‌های مهارتی بخش‌های صنایع ،روستایی، ثابت و سیار شهری این اداره کل استان موفق به تحقق اهداف آموزشی با بیش از ۱۰۰ درصد شده‌ است.
شاه‌محمدی، شاخه فعالیت بخش خصوصی فنی و حرفه‌ای استان را شامل کشاورزی، صنعت، فرهنگ، هنرو خدمات عنوان کرد.
وی اظهار داشت: موسسات کارآموزی آزاد استان در سال جاری ۱۱۸ درصد عملکرد داشتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: با همت و تلاش مدیران موسسات کارآموزی آزاد، ۹ هزار و ۹۵۰ نفر دوره در قالب یک میلیون ۳۵۰ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی نیمه نخست امسال به متقاضیان ارایه شده‌است.

شاه‌محمدی افزود: آموزش‌های مهارتی در خوشه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر،کشاورزی بوده است که ۹ هزار و ۹۵۰ نفر دوره در ۲ بخش آموزش‌های مهارتی آن‌ها را فرا گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: توانمندسازی افراد جامعه با ارایه مهارت امکان‌پذیراست و این مهم می‌تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی باشد.
شاه‌محمدی افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای مبنی بر ارایه آموزش‌ها به‌شکل رایگان است اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با ۲۷۸ آموزشگاه آزاد و ۲۱ مرکز دولتی کار آموزش مهارت‌های مختلف را در این استان برعهده دارد.
استان مرکزی یکی از قطب های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی