تولید 28000 تن چای خشک در امسال


تولید 28000 تن چای خشک در امسال

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پایان خرید تضمینی برگ  سبز از چایکاران در 30 مهر ماه گفت: امسال حدود 28 هزار تن چای خشک در کارخانه‌های فرآوری گیلان و مازندران تولید شد. نوشته تولید 28000 تن چای خشک در امسال اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور امروز در جلسه چای کشور با بیان اینکه خرید تضمینی برگ  سبز از چایکاران ۳۰ مهر ماه به پایان می‌رسد، گفت: چایکاران گیلان و مازندران در این فرصت می توانند برگهای سبز چین پاییزه را به کارخانه های چای سازی تحویل دهند.

وی افزود: از اول اردیبهشت تا امروز ۱۲۴ هزار تن برگ سبز به ارزش ۳۳۷ میلیارد تومان از باغ های این دو استان شمالی برداشت شد که ۵۷ هزار و ۴۰ تن معادل ۴۶ درصد آن درجه یک و ۶۷ هزار و ۹۶۰ تن معادل ۵۴ درصد درجه دو است.

جهانساز در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران خاطرنشان  کرد: تاکنون ۲۶۵ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است و ۷۲میلیارد تومان بقیه هم به تدریج پرداخت می شود.

رئیس سازمان چای کشور، گفت: حدود ۲۸ هزار تن چای خشک هم امسال در کارخانه های فرآوری گیلان و مازندران تولید شد.

وی با بیان اینکه چایکاران گیلان و مازندران در ۳مرحله بهار، تابستان و پاییز برگ سبز چای برداشت می کنند، تصریح  کرد: این ۲ استان شمالی ۶۰هزار خانوار چایکار و ۲۵هزار هکتار باغ  چای دارد.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا