پراید و پژو بیشترین آمار مردودی در معاینه فنی را دارند


سرپرست ستاد معاینه‌ فنی خودروهای تهران درباره بیشترین آمار مردودی خودروها در معاینه فنی توضیحاتی داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مقدم سرپرست ستاد معاینه‌ فنی خودورهای تهران در رابطه با خودروهایی که بیشترین...

سرپرست ستاد معاینه‌ فنی خودروهای تهران درباره بیشترین آمار مردودی خودروها در معاینه فنی توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مقدم سرپرست ستاد معاینه‌ فنی خودورهای تهران در رابطه با خودروهایی که بیشترین آمار مردودی را در مراکز معاینه فنی دریافت می‌کنند، گفت: خودرو‌هایی که کارکرد بالایی دارند مانند خودرو‌های عمومی، تاکسی‌ها و خودرو‌های با تیراژ بالا از جمله پراید و پژو بیشترین آمار مردودی را در مراکز معاینه فنی دارند.

وی در رابطه با بیشترین عیوب خودرو‌ها که موجب مردودی آن‌ها در معاینه فنی می‌شود، گفت: آلایندگی با ۲۳ درصد بیشترین علت مردودی خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی است و بعد از آن نقص در ترمز با ۹ درصد و عیوب ظاهری با ۱۵ درصد موجب مردودی خودروها در معاینه فنی می‌شوند.

سرپرست ستاد معاینه‌ فنی خودورهای تهران ادامه داد: در مراکز معاینه فنی دو نوع تست آلایندگی از خودرو‌ها گرفته می‌شود، یک تست توسط دستگاه مکانیزه آنالیز کنند‌ه‌ آلایند‌ه‌ها انجام می‌شود و تست دوم مربوط به خروج دود آبی رنگ از اگزوز ماشین‌هاست که به صورت چشمی صورت می‌گیرد و نشان می‌دهد موتور ماشین روغن سوزی دارد.

مقدم گفت: وضعیت لاستیک‌ها، چراغ‌ها، سالم بودن شیشه جلو خودرو، کمربند ایمنی و برف پاک کن‌ها از جمله مواردی هستند که در تست ظاهری خودرو بررسی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!