سفر همزمان هیات های روسیه و آمریکا به ترکیه


سفر همزمان هیات های روسیه و آمریکا به ترکیه

شفقنا- امروز و همزمان با سفر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا به آنکارا، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در سفر به پایتخت ترکیه با ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری کشور میزبان دیدار کرد. موضوع سفر هر دو هیات آمریکایی و روسیه به ترکیه، بررسی تحولات شمال سوریه اعلام شده است. ایرنا نوشت: ابراهیم کالین امروز در دیدار […]

سفر همزمان هیات های روسیه و آمریکا به ترکیه

شفقنا- امروز و همزمان با سفر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا به آنکارا، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در سفر به پایتخت ترکیه با ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری کشور میزبان دیدار کرد. موضوع سفر هر دو هیات آمریکایی و روسیه به ترکیه، بررسی تحولات شمال سوریه اعلام شده است.

ایرنا نوشت: ابراهیم کالین امروز در دیدار با لاورنتیف و هیات همراه وی آخرین وضعیت سوریه، عملیات نظامی ترکیه در سوریه، آخرین وضعیت ادلیب و منبیچ بررسی شد.

کالین در این دیدار با تاکید بر اینکه عملیات نظامی ترکیه در روسیه برای مبارزه با نیروهای تروریستی می باشد بر تمامیت ارضی سوریه و همکاری دو کشور در این زمینه تاکید کرده است.

بنا به اطلاعیه صادره در این دیدار همچنین در مورد روند صلح در سوریه و آخرین وضعیت کمیته قانون اساسی در آن کشور نیز بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

رجب طیب اردوغان هفته آینده در سوچی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.

لاورنتیف روز گذشته در تهران با دبیر شورای امنیت ملی ایران و معاون وزیرخارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در سوریه نیز دیدار کرده بود.

ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته با عنوان پاکسازی کریدور ترور در مرزهای خود در داخل خاک سوریه اقدام به عملیات نظامی گسترده ای تحت نام چشمه صلح کرده است.

عملیات نظامی یاد شده با مخالفت گسترده جهانی مواجه شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد