دردسر تسلا برای لوکس‌های آلمانی!


دردسر تسلا برای لوکس‌های آلمانی!

تقاضای زیاد برای تسلا باعث آسیب رسیدن به ارزش خودروهای لوکس ژرمن‌ها شده است. درخواست قابل‌توجه مشتریان برای خرید تسلا مدل 3 در حال ایجاد اثرات ناخواسته روی ارزش خودروهای لوکس و کارکرده‌ی آلمانی شده است. اتوموتیونیوز به نقل از منابع مختلف صنعت خودرو گزارش داده که تعداد فزاینده‌ای از خودروهای لوکس 3 سال کارکرد... The post دردسر تسلا برای لوکس‌های...

تقاضای زیاد برای تسلا باعث آسیب رسیدن به ارزش خودروهای لوکس ژرمن‌ها شده است.

دردسر تسلا برای لوکس‌های آلمانی!
درخواست قابل‌توجه مشتریان برای خرید تسلا مدل 3 در حال ایجاد اثرات ناخواسته روی ارزش خودروهای لوکس و کارکرده‌ی آلمانی شده است. اتوموتیونیوز به نقل از منابع مختلف صنعت خودرو گزارش داده که تعداد فزاینده‌ای از خودروهای لوکس 3 سال کارکرد ارزش خود را به خاطر تقاضای بالای محصولات جدید تسلا از دست می‌دهند. دلیل اصلی این کار هم تسلا مدل 3 اعلام شده است.

دردسر تسلا برای لوکس‌های آلمانی!
بنا به گزارش جی دی پاور، خودروهای لوکس کارکرده از سال 2006 تاکنون حداکثر 20 درصد بازار را تأمین می‌کنند درحالی‌که کل بازار خودروهای کارکرده افزایش 2 درصدی را تجربه کرده است. همچنین به‌صورت کلی تقاضا برای خودروهای تسلا بالا رفته درحالی‌که این موضوع برای خودروهای لوکس و کارکرده‌ی آلمانی با افت روبرو بوده است.

دردسر تسلا برای لوکس‌های آلمانی!
ارزش باقی مانده‌ی این برندهای آلمانی نیز از سال 2015 تاکنون افت 6 درصدی داشته است. بازار کلی خودروهای لوکس افت 4 درصدی داشته است. خب معنی همه‌ی این‌ها چیست؟ هم‌اکنون خودروهای لوکس و کارکرده‌ی آلمانی زیادی در پارکینگ‌ها حضور داشته و منتظر مشتری هستند.

Capital One می‌گوید:

موضوع به حدی جدی است که باعث سقوط قیمت‌ها شده زیرا بازار با هجوم زیاد خودروهای لوکس کارکرده مواجه است.

البته تسلا تنها مقصر افت تقاضا برای این دست خودروها نیست زیرا نشانه‌های اولیه‌ی رکود اقتصادی نیز مشاهده شده است.

دردسر تسلا برای لوکس‌های آلمانی!
البته یک تسلا مدل 3 صفرکیلومتر حدود 40 هزار دلار قیمت داشته و این امر می‌تواند روی فروش محصولات کارکرده‌ی ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس تأثیر بگذارد. برای مثال گفته می‌شود تسلا با نرخ حدود 22.2 درصدی برای قبول نمونه های کارکرده ی محصولات خود در اروپا روبروست که بیش از 2 برابر متوسط تعرفه‌ی صنعت یعنی 10.9 درصد می‌باشد. Capital One اظهار می‌دارد:

ما این را اثر تسلا می‌نامیم. همین عملکرد باعث می‌شود قیمت‌ها پایین بیاید زیرا بازار با تأمین بیش از حد خودروهای لوکس کارکرده مواجه می‌شود.

دردسر تسلا برای لوکس‌های آلمانی!
خیزش تسلا به‌ویژه برای ب‌ام‌و حرکتی منفی بوده است. ب‌ام‌و بزرگ‌ترین قسمت از مشتریان را تقدیم تسلا کرده است. اعداد دروغ نمی‌گویند! 8 درصد از خریداران جدید تسلا قبلاً مالک ب‌ام‌و بوده‌اند درحالی‌که این میزان برای مرسدس و آئودی به ترتیب 5.7 و 2 درصد بوده است. در ماه گذشته میلادی 67 هزار دستگاه تسلا مدل 3 فروخته شده درحالی‌که آمار فروش ب‌ام‌و سری 3، مرسدس C کلاس و آئودی A4 به ترتیب 32837، 38174 و 20049 دستگاه بوده است.

دردسر تسلا برای لوکس‌های آلمانی!
برندهای لوکس آلمانی قبلاً و حتی تا پیش از رسیدن تسلا نیز با مشکلاتی در بازار خودروهای کارکرده روبرو بودند اما این وضعیت حالا خیلی بدتر هم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!