باید و نبایدهای مصرف لیمو ترش


مصرف عصاره لیمو‌ترش در جلوگیری از سوء‌هاضمه بسیار مفید است چرا که پس از ورود به جهاز هاضمه به باکتری‌ها حمله و عملیات آنها را خنثی کرده و حالت اسیدیته و تخمیر را به وجود می‌آورد

باید و نبایدهای مصرف لیمو ترش
شفا آنلاین>تغذیه>آیا می دانید لیمو ترش را در چه زمانی باید مصرف کرد تا فواید آن چند برابر شود ؟

به گزارش شفا آنلاین: مصرف عصاره لیمو‌ترش در جلوگیری از سوء‌هاضمه بسیار مفید است چرا که پس از ورود به جهاز هاضمه به باکتری‌ها حمله و عملیات آنها را خنثی کرده و حالت اسیدیته و تخمیر را به وجود می‌آورد.

دکتر اردلان نبی‌زاده متخصص بیماری‌های گوارشی، ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به این که اختلالات مجاری گوارشی از جمله‌ سوء هاضمه از عمومی‌ترین شکایات بهداشتی افراد است، اظهار کرد: سوء هاضمه بر اثر باقی ماندن مقداری فضولات در قسمتی از روده بزرگ تولید می‌شود که به راحتی و با مصرف میوه پس از صرف غذا می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.


دلیل این امر دفع فضولات توسط میوه انجام شده و عمل جهاز هاضمه‌ تنظیم می‌شود.

این متخصص مصرف آب میوه و میوه پس از صرف غذا را تنها باعث ضدعفونی شدن جهازهاضمه ندانست و گفت: مصرف میوه سموم موجود در شرائین، پوست و کلیه‌ها را نیز دفع کرده و به سلامت هر چه بیشتر این قسمت‌های بدن کمک می‌کند.

وی با اعلام این که اغلب میوه‌ها برای پیشگیری از سو‌ءهاضمه مفیدند، گفت: البته از این میان مصرف لیموترش و سیب اثر مفیدتری داشته و در پیشگیری موثرترند.

این متخصص در پایان خوردن عصاره لیمویی که روی آتش پخته شده باشد را در برطرف ساختن سوء هاضمه موثر دانست و اظهار کرد: افراد می‌توانند برای از بین بردن اثرات سوء چربی بعد از خوردن هر غذای چرب عصاره لااقل یک عدد لیموترش را مصرف کنند.برنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته