وزیر خارجه فرانسه: ایران به برجام بازگردد/ امیدواریم تنش در منطقه با اراده ایران کاهش یابد/ برای کاهش تنش میان تهران - واشنگتن تلاش می کنیم


وزیر خارجه فرانسه: ایران به برجام بازگردد/ امیدواریم تنش در منطقه با اراده ایران کاهش یابد/ برای کاهش تنش میان تهران - واشنگتن تلاش می کنیم

وزیر خارجه فرانسه گفت: امیدواریم تنش ها در منطقه با اراده و خواست ایران کاهش یافته و این مطنقه از شرایط بی ثباتی خارج شود.

وزیر خارجه فرانسه: ایران به برجام بازگردد/ امیدواریم تنش در منطقه با اراده ایران کاهش یابد/ برای کاهش تنش میان تهران - واشنگتن تلاش می کنیم
به گزارش صدای ایران از ایرنا و به نقل از اسکای نیوز عربی، «ژان ایو لودریان» روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «محمد علی الحکیم» همتای عراقی خود در بغداد همچنین گفت که «از واشنگتن هم انتظار می رود برای کاهش تنش ها تحریم ها علیه تهران را لغو کند.

وزیر امور خارجه فرانسه در بخشی دیگر از سخنانش بدون اشاره به بی توجهی پاریس و دیگر طرف های اروپایی برجام به تعهدات خود در قبال این توافقنامه بین المللی، بار دیگر از ایران خواست تا به توافق هسته ای بازگردد و گفت: پاریس با دولت عراق برای کاستن از تنش های میان تهران – واشنگتن تلاش می کند.

لودریان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به بالا بودن آمار داعشی ها در زندان های شمال سوریه افزود: به همکاری های خود تا حصول اطمینان از این که هیچ یک از این ها بدون مجازات باقی نمانند ادامه خواهیم داد.

همچنن به نقل از الجزیره عربی، وزیر خارجه فرانسه در این کنفرانس خبری در ادامه با اشاره به حمله نظامی ترکیه به سوریه گفت: دستاوردهایی که ما امروز علیه داعش به دست آورده ایم با حمله ترکیه به شمال سوریه در معرض تهدید قرار گرفته است. او گفت: ما خواستار برگزاری هرچه سریعتر نشست ائتلاف بین المللی علیه داعش برای بحث در مورد مداخله ترکیه در شمال شرقی سوریه هستیم.

وزیر خارجه عراق هم با اشاره به گفت و گوهای خود با همتای فرانسوی خود گفت: ما بر ضرورت کاستن از تشدید تنش ها بین ایران و آمریکا تاکید کردیم.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه پیش از سفر «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه این کشور به عراق در شامگاه چهارشنبه برای بررسی حمله ترکیه به شمال سوریه و تاثیر این اقدام بر آینده مبارزه با داعش خبر داد.

وزیر خارجه قرار است با مسوولان عراقی و کردی درخصوص وضع یک چارچوب قضائی به تبادل نظر بپردازد که بر اساس آن تروریست های بازداشت شده در سوریه در یک دادگاه بین المللی که در عراق تشکیل می شود، محاکمه شوند.

در همین حال وزیر خارجه فرانسه پیش از عزیمت به عراق در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "بی.اف.ام" اعلام کرد که در حال حاضر با وجود حمله ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه مشکلی از اردوگاه های اسیران داعشی و تروریست هایی که کردهای سوریه کنترل آنها را به دست دارند، تهدید نمی کند.

در حال حاضر حدود ۱۲ هزار عضو گروه تروریستی داعش در زندان های کردهای سوریه در شمال شرق این کشور به سر می برند که حمله اخیر ترکیه به این مناطق بحث تامین امنیت این اردوگاه ها و احتمال فرار اعضای داعش را به نگرانی جامعه جهانی تبدیل کرده است.

بسیاری از این زندانیان داعشی را شهروندان اروپایی تشکیل می دهند به همین علت از مدت ها قبل ۷ کشور اروپایی فرانسه، انگلستان، بلژیک، آلمان، هلند، سوئد و دانمارک در حال مذاکره با بغداد هستند تا شرایط برگزاری دادگاهی بین المللی در داخل عراق برای محاکمه این افراد را بررسی کنند.

دولت فرانسه شنبه گذشته اعلام کرد که تمامی صادرات تسلیحاتی این کشور به ترکیه متوقف شده است.

بر اساس بیانیه مشترک وزارت خارجه و دفاع فرانسه، این کشور به امید پایان حملات نظامی، تصمیم گرفته است تمام برنامه های صادرات سلاح به ترکیه را که می تواند در این حمله مورد استفاده قرار گیرد، به حال تعلیق درآورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...