نجف؛ همچنان پذیرای زائران اربعین است


نجف؛ همچنان پذیرای زائران اربعین است

نجف - ایرنا - شهر مذهبی نجف، همچنان پذیرای زائران است و حضور زوار اربعین از هر ملیت و نژادی در شهر مدفن پیشوای نخست شیعیان جهان موج می زند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا از نجف، روز پنجشنبه هزاران زایر پیاده اربعین از نقاط مختلف جهان و عراق خود را به نجف رساندند و به پابوسی مرقد مطهر امام علی (ع) رفتند.

زائران اربعین با حمل پرچم های سبز و سیاه و با گذر از خیابان های شهر برای انجام مناسک زیارت در دسته های عزاداری و به صورت گروهی وارد حرم امیرالمومنین علی (ع) می شوند.

افزون بر زائران بی شمار ایرانی، امروز نیز هزاران زائر عراقی، پاکستانی، افغانستانی، لبنانی، جمهوری آذربایجان و منطقه کشمیر مهمان نجف اشرف بودند.

موکب های ایرانی و عراقی همچنان با توزیع میوه، شربت، چای و انواع غذا و خدمات از زائران اربعینی کشورهای مختلف پذیرایی می کنند.

گستردگی موکب های موجب شده هیچ زایری با مشکل غذا حتی اسکان مواجه نشود.

** ورود موج جدید جمعیت زوار
جمعیت زوار اربعین که شب گذشته با نزدیک شدن به روز اربعین تا حدودی کاهش یافته بود، از صبح پنجشنبه به نحو بسیار چشمگیری افزایش یافت.

اکنون ورودی شهر مقدس نجف از سمت ایران، کربلا و بغداد بسیار شلوغ و پرازدحام است و رفت و آمد جمعیت به کندی انجام می شود.

خیابان ها و مکان های مجاور و منتهی به بارگاه قدسی امیرالمومنین علی (ع) از صبح پنجشنبه تا پیش از ظهر امروز مملو از جمعیت زوار است به طوری که رفتن به حرم و زیارت به سختی و ‌کندی انجام می شود.

صف طولانی زائران برای ورود به حرم تشکیل شده و ساعت ها باید منتظر ماند تا وارد حرم شد. با وجود شلوغی، ازدحام و فشار زایران برای رسیدن به حرم و سختی کار ماموران انتظامات و پلیس عراق با صبر و حوصله و خوش رویی با زائران برخورد می کنند.

پیش بینی می شود بر پایه سنت هر سال و نزدیک شدن به مناسبت بزرگ اربعین در روز شنبه از شامگاه امروز جمعیت زائران نجف به نحو چشمگیری کاهش یابد.

بسیاری از زائران اربعین در ادامه مسیر خود برای رسیدن به کربلا حرکت خود را به سمت این شهر آغاز کرده اند تا روز شنبه در اجتماع میلیونی اربعین حاضر شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...