مجارستان: چنانچه ترکیه راه ورود مهاجران به اروپا را باز کند در مرز‌ها به زور متوسل می‌شویم


مجارستان: چنانچه ترکیه راه ورود مهاجران به اروپا را باز کند در مرز‌ها به زور متوسل می‌شویم

نخست‌وزیر مجارستان تهدید کرد چنانچه ترکیه بخواهد دروازه‌های ورود مهاجران به اروپا را باز کند، بوداپست مجبور خواهد بود به زور متوسل شود.

مجارستان: چنانچه ترکیه راه ورود مهاجران به اروپا را باز کند در مرز‌ها به زور متوسل می‌شویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان، هشدار داد چنانچه ترکیه بخواهد دروازه‌های مهاجران را به روی اروپا از طریق کشور‌های بالکان بگشاید، بوداپست در مرز‌های جنوبی خود با صربستان به زور متوسل خواهد شد.

اوربان گفت: «در هفته‌های آتی در خصوص اینکه ترکیه با این تعداد مردم چه خواهد کرد تصمیم گرفته می‌شود. آن‌ها ممکن است به دو مسیر هدایت شوند: به سوریه بازگردانده و یا به سوی اروپا سوق داده شوند». نخست وزیر مجارستان در ادامه تاکید کرد: «چنانچه ترکیه گزینه دوم را انتخاب کند، این مهاجران در گروه‌های بزرگ در مرز‌های جنوبی مجارستان پیدایشان خواهد شد».

اوربان به انتقاد از اتحادیه اروپا پرداخت و گفت باید کمک‌های مالی وعده داده شده برای بازسازی شهر‌های سوریه به آنکارا پرداخت شود. او با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۹۰ هزار نفر در مسیر مهاجرت به بالکان هستند، گفت: «اگر ترکیه صد‌ها هزار نفر دیگر را به سوی ما راهی کند، مجبور به استفاده از زور خواهیم شد تا مرز‌های مجارستان و خط مقدم مرز صربستان-مجارستان را حفاظت کنیم و آرزو نمی‌کنم که هیچ گاه نیازی به این کار باشد».

مجارستان در مرزهای خود با صربستان حصار‌های فولادی کار گذاشته است تا مسیر عبور مهاجران از خاورمیانه به اروپای غربی را مسدود کند.

در سال ۲۰۱۵ سیل عظیمی از مهاجران و پناهجویان از طریق کشور‌های بالکان راهی غرب اروپا شدند. در سال ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا با ترکیه توافقی منقعد کرد که در ازای کمک مالی به آنکارا سیل مهاجران به این قاره از مسیر دریای اژه بسته شود. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، به تازگی تهدید کرد چنانچه اتحادیه اروپا کمک‌های مالی وعده داده شده را پرداخت نکند دروازه‌های مهاجران را به روی اروپا باز خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد