سند برنامه توسعه برای 375 روستای چهارمحال و بختیاری تهیه شد


سند برنامه توسعه برای 375 روستای چهارمحال و بختیاری تهیه شد

شهرکرد- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای 375 روستای این استان تهیه شده است.

طهمورث الیاسی بختیاری روز پنجشنبه در نهمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: براساس تعهد استان ،قرار بود تا پایان برنامه ششم توسعه این سند برای ۳۶۵ روستای این استان تهیه شود.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۳۷۵ روستای استان آن هم ۲ سال قبل از پایان برنامه ششم توسعه کشور تهیه شد.

به گزارش ایرنا، قرار است در برنامه ششم توسعه کشور تا سال ۱۴۰۰ سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی برای ۲۵ هزار روستا در ایران تهیه شود.

الیاسی بختیاری تصریح کرد: هم‌اینک اسناد توسعه روستایی عشایری چهارمحال و بختیاری به طور کامل تهیه شده و موجود است.

وی یادآور شد: با این اقدام روند توسعه روستاهای چهارمحال و بختیاری و مناطق عشایری استان روند شتابانی به خود می‌گیرد.

الیاسی بختیاری اظهار داشت: مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، افزایش اشتغالف کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت خانوارهای روستایی از مهمترین دستاوردهای تهیه سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی ۱۳ طرح مربوط به کارگروه امور زیربنایی، سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی و جابجایی اعتبارات تعمیر و تجهیز اداره کل امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات و بازرسی کل استان را تصویب کردند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۴۷ هزار نفر دارای بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022