اینجا فقط پای دل در میان است


اینجا فقط پای دل در میان است

اینجا همه مسافرند، مسافرانی که به عشق پیغمبر و نوه گرانقدر حسین قدم در این راه گذاشته‌اند کم‌کم که پیش می‌روی می‌بینی مسافرانی را که با پای پیاده در جستجوی حقیقتی ناب هستند از جنس عشق.

به گزارش ایسنا، اینجا ایستگاهی برای اتراق مسافرانی است که برای رسیدن به مقصد سر و پا و دست و جان نمی‌شناسند اینجا حرف، حرف دل است. اینجا دیگر شیعه و سنی نمی‌شناسد،

موکب اهل سنت استان کردستان، موکبی که عاشقان پیامبر اکرم(ص) و امام حسین(ع) نوه گران‌قدرش کار میزبان زائران اربعین را عاشقانه پذیرفته‌اند، موکبی که خادمان آن بدون هیچ چشمداشتی شبانه‌روز به مسافران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسافران این موکب بیشتر زائرانی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان هستند که برای رسیدن به مرز خسروی باید از کردستان عبور کنند، این زائران حسینی به‌واسطه خدمات خوب موکب اهل سنت استان کردستان با رضایت کامل سفر خود را ادامه می‌دهند.

محمد، یکی از زائران اربعین حسینی از استان ارومیه‌ به ایسنا می گوید: وقتی قدم در این مسیر گذاشتیم، فکر می‌کردیم که تمام کسانی که قدم در این راه گذاشته‌اند فقط از اهل تشیع هستند اما با آشنایی بیشتر با زائران حسینی این حقیقت بر ما روشن شد که این راه شیعه و سنی نمی‌شناسد.

وی می‌افزاید: از دور با دیدن بنر موکب اهل سنت این مکان را برای رفع خستگی انتخاب کردیم تا هم گرد سفر را از سروصورت خود بزداییم و هم از نزدیک با این خادمان حسینی آشنا شویم.

محمد ادامه می‌دهد: آنچه در این موکب با آن مواجه شدیم خدمات بیشتر و بهتر از سایر مواظب در طول مسیر بوده است که خادمان آن تمام تلاش خود را برای کسب رضایت زائران به کار می‌گیرند.

فاطمه زن میان‌سالی که به همراه خانواده و عشق حسین زائر اربعین شده است نیز افزود: این سفر آثار و برکات بیشتر برای زائران و خادمان حسینی دارد یکی از این آثار پاک شدن روح و قلب به‌واسطه اذکاری که در طول مسیر عنوان می‌شود،است.

وی با تشکر از موکب اهل سنت برای میزبانی از زائران حسینی ادامه داد که اتحاد و برادری هر چه بیشتر بین مسلمانان یکی دیگر از آثار و برکات این سفر است چراکه در این سفر شیعه و سنی بدون هیچ اختلافی در کنار هم قرار می‌گیرند تا رنج سفر را بر هم آسان کنند.

این زائر حسینی می‌افزاید: غذاهای مواکب حسینی را با عنوان تبرک و نذر امام حسین(ع) دریافت می‌کنیم و معتقدیم که این نذرهای حسینی برکت را به زندگی ما می‌آورد.

کمک ۱۶۰ میلیون ریالی خیرین به موکب اهل سنت کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: باگذشت چند روز از فعالیت موکب از محل اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان، خیرین با اهدای اقلام غذایی و خوراکی به همراهی این موکب در خدمات‌رسانی به زائران اربعین کمک کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۶۰ میلیارد ریال اقلام غذایی شامل نیم تن برنج، ۱۰۰ لیتر شیر، ۱۰ صندوق سیب،۱۰ تن هندوانه، یک هزار و ۷۰۰ بطری آب‌معدنی و ۱۰ کارتن تخم‌مرغ از سوی هفت نفر از خیرین استان اهداشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اطعام حدود ۱۳ هزار نفر از زائران تاکنون در موکب اهل سنت استان، بیان کرد: اهل سنت کردستان احترام ویژه‌ای برای اهل‌بیت پیامبر(ص) قائل هستند و این احترام و دل‌بستگی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین به زیبایی نمایان شده است.

وی اعلام کرد: امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با همکاری متولیان علاوه بر موکب سنندج، در بیجار و مرز خسروی نیز موکب‌هایی برای پذیرایی از زائرین اربعین راه‌اندازی کرده است.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به اینکه درمجموع تاکنون حدود ۴۰هزار نفر زائر از خدمات مواکب اوقاف و امور خیریه کردستان بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: راهپیمایی اربعین، پیاده‌روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نقاط مختلف کشور عراق به‌طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.

زائران ایرانی مسیر ۸۰ کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلا را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر به تعداد یک هزار و ۴۵۲ ستون برای راهپیمایان پیش‌بینی‌شده که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است. با متوسط پیاده‌روی هفت‌تا هشت ساعت در هرروز، مسیر نجف تا کربلا طی سه تا چهار روز طول می‌کشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس