220 حیوان گزیدگی در بیجار رخ داده است


220 حیوان گزیدگی در بیجار رخ داده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 220 مورد حیوان گزیدگی در بیجار رخ‌ داده است.

به گزارش ایسنا، حسین جعفری امروز در دومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی که در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری شهرستان بیجار برگزار شد اظهار کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی باهدف ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم در بیجار تشکیل‌شده است .

وی مسئله بهداشت و امنیت غذایی را یکی از مسائل مهم و شاخصه‌های مهم هر جامعه ایی خواند و گفت: توسعه اجتماعی با ارتقای سطح بهداشت و امنیت غذایی رابطه ای تنگاتنگ دارد بنابراین بر این مهم باید اهتمام ورزید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بیجار، بابیان اینکه معضل سگ‌های ولگرد یکی از عوامل نارضایتی عمومی است، افزود: در شش‌ماهه سال جاری بیش از ۲۲۰ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان بیجار گزارش‌شده است.

جعفری گفت: در شش ماه نخست سال جاری این پدیده هزینه بالغ‌بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان را به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان بیجار تحمیل کرده است.

وی ذکر کرد: این معضل با سرد شدن هوا قوت بیشتری می‌گیرد و علاوه بر تهدید سلامت عمومی و افزایش نارضایتی، هزینه بالایی را به مجموعه درمانی بیجار تحمیل می‌کند .

فرماندار شهرستان بیجار، با انتقاد از ضعف عملکرد شهرداری در کنترل و شست و شوی سطل‌های زباله گفت: شهرداری بیجار در شست‌وشو و یا تعمیر سطل‌های پوسیده در سطح شهر بسیار کند عمل می‌کند و این مسئله باید بیش‌ازپیش موردتوجه شهرداری باشد.

فرماندار بیجار عنوان کرد: ضعف در کنترل و نظارت بر مخازن آب شهری و روستایی پذیرفتنی نیست و اداره آب و فاضلاب باید بیشتر به این امر توجه کند.

وی در خصوص معضل سگ‌های ولگرد در بیجار، گفت: اداره بهداشت به‌عنوان ناظر و شهرداری به‌عنوان مجری، باید در صدد رفع این معضل برآیند.

وی در پایان از عملکرد صحیح و پیگیری های مستمر مجموعه بهداشت و درمان و آب و فاضلاب در کنترل مشکل وجود نفت در آب در چند وقت اخیر قدردانی کرد.

مهدی بیگ محمد پور شهردار بیجار نیز در ادامه در خصوص معضل سگ‌های بلا صاحب گفت: اکیپی متشکل از ۴ نفر برای کنترل و گرفتن سگ‌های بلا صاحب در شهرداری مشغول فعالیت است.

شهردار بیجار خاطرنشان کرد: این اکیپ به‌صورت روزانه ده قلاده سگ را از معابر عمومی جمع‌آوری می‌کنند اما این معضل به قوت خود باقی است.

وی یادآور شد: جولان این حیوانات، سالانه هزینه ایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان را به شهرداری تحمیل می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج