تشریح برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ(ع) به مناسبت اربعین


معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: برنامه‌های ویژه اربعین در سومین حرم اهل بیت(ع) از شامگاه پنجشنبه 25 مهر با برپایی دعای کمیل آغاز خواهد شد و تا روز شنبه 28 مهر ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام احمد اسلامی پنجشنبه 25 مهر در جمع خبرنگاران، گفت: روز جمعه، ۲۶ مهرماه در شب اربعین حسینی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت‌الاسلام و المسلمین خورشیدی به سخنرانی می‌پردازد و حاج خلیل نگهبان مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

سلامی گفت: به مناسبت اربعین حسینی، مسابقه اینترنتی «اربعین فراق» از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به‌منظور شرکت در این مسابقه می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اینترنتـی آستان مقدس حضرت شاهچـراغ(ع)، به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghatمراجعه کنند.

وی بیان کرد: برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین، آستان مقدس اقدام به برپایی موکب در قسمت خروجی رواق فرهنگی - جوار مسجد طبالیون کرده استو همچنین موکب خدمتگذاران حضرت شاهچراغ(ع) در کیلومتر ۲۰ جاده بوشهر، خان زنیان، جنب پمپ بنزین حسین آباد آماده پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در ادامه به پیاده‌روی جاماندگان اربعین و تجمع بزرگ اربعین حسینی در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این پیاده‌روی در ۴ مسیر منتهی به حرم مطهر شنبه، ۲۷ مهر از ساعت ۹ آغاز خواهد شد و در ادامه هیئات مذهبی و سوگواران حسینی در حرم مطهر تجمع کرده و از ساعت ۹:۳۰ به سوگواری متحد و یکپارچه خواهند پرداخت.

وی در تشریح مسیرهای پیاده روی اربعین گفت: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز و به سمت بلوار زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر خواهد بود. مسیر شماره دو از چهار راه غدیر آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر منتهی می‌شود. مسیر شماره سه، چهار راه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی و حرم مطهر انتخاب شده است و مسیر شماره چهار نیز از چهار راه ۱۵ خرداد آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و حرم مطهر ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع)، دیگر برنامه‌های اربعین حسینی در حرم مطهر را برپایی نمایشگاه کتاب، دوره آموزشی زبان عربی(لهجه عراقی)، نمایشگاه عکس اربعین در شبستان امام خمینی(ره) و برپایی ایستگاه صلواتی عنوان کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022