ارسال 50 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی از منطقه میاندوآب به استان کردستان


ارسال 50 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی از منطقه میاندوآب به استان کردستان

مهاباد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب گفت: از ابتدای سال‌جاری بیش از 50 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از انبار شهید مهدی باکری منطقه میاندوآب به استان کردستان ارسال شده‌است.

داود فعال‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران جهت ذخیره‌سازی مطلوب فرآورده‌های نفتی، این میزان فرآورده شامل بنزین، نفت گاز و نفت سفید به این استان ارسال شده‌است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مربوط به فرآورده نفت‌ گاز بوده است، اظهار داشت: در این مدت حدود ۲۵ میلیون لیتر نفت‌ گاز، چهار میلیون لیتر نفت‌ سفید و نزدیک به ۲۱ میلیون لیتر بنزین توسط ۲ هزار و ۴۹۸ دستگاه نفتکش به شهرستان‌های سقز، بانه و انبار نفت سنندج در استان کردستان ارسال شده‌است.
وی بیان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با داشتن ۱۵۴ دستگاه نفت‌کش فعال، علاوه بر تامین سوخت مورد نیاز هشت شهر جنوب آذربایجان‌غربی و تعامل دوسویه با بخش حمل و نقل منطقه کردستان، عهده‌دار تامین سوخت مورد نیاز شهرهای سقز و بانه نیز بوده و ارسال بنزین جهت ذخیره‌سازی در انبار نفت منطقه کردستان را نیز برعهده دارد.
وی با تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی رانندگان تلاشگر نفت‌کش‌ها، پیمانکاران و شرکت‌های حمل‌ و نقل منطقه در تامین به موقع و مطلوب انواع فرآورده‌های نفتی، اضافه کرد: مدیریت یکپارچه و منسجم با بهره‌گیری از منابع انسانی کارا، در جهت پیشبرد اهداف و دستورالعمل‌های جاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بکارگیری حداکثرسازی توان جهت ارسال به موقع این فرآورده‌ها به دیگر مناطق را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام قدرت به پیش می‌رود.
«فعال‌پور» گفت: با برنامه‌ریزی‌های منسجم انجام شده در بخش‌های مختلف ستادی و عملیاتی در منطقه میاندوآب هیچ‌گونه کمبود و مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز بخش‌های مختلف حمل و نقل، کشاورزی و صنعتی در جنوب آذربایجان‌غربی وجود ندارد.

در راستای تامین و ذخیره‌سازی سوخت زمستانی موردنیاز روستاهای مناطق کوهستانی و دورافتاده جنوب استان در سال‌جاری بیش از ۷۳ میلیون لیتر نفت‌ سفید مورد نیاز روستاهای سخت‌گذر و فاقد گاز شهری در جنوب آذربایجان‌غربی نیز در بین خانوارها توزیع شده‌است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب یکی از مناطق ۳۷ گانه نفتی کشور است که مسوولیت توزیع چهار فرآورده نفتی شامل نفت‌ گاز، نفت کوره، نفت سفید و بنزین را به ۹ شهر جنوب استان شامل میاندوآب، نقده، مهاباد، پیرانشهر، بوکان، سردشت، تکاب، شاهین‌دژ و نقده را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد