رشد 50 درصدی کمک‌های مردمی آذربایجان‌غربی برای بازسازی عتبات


رشد 50 درصدی کمک‌های مردمی آذربایجان‌غربی برای بازسازی عتبات

ارومیه- ایرنا- مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی گفت: مردم این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود پنج میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش دارد.

سیدحسن حسینی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یک‌هزار میلیارد کمک مردمی در آذربایجان‌غربی جمع‌آوری شود.

وی اضافه کرد: این میزان کمک مردمی برای بازسازی عتبات عالیات کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و سوریه جمع‌آوری شده که این رقم قابل مقایسه با کمک‌های انجام شده در سال‌های گذشته نیست.

وی بیان کرد: در ۱۳ سال گذشته ستاد عتبات عالیات استان فعالیت قابل توجهی نداشت و میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در این مدت کمتر از یک میلیارد ریال بود ولی طی ۲ سال گذشته رشد بسیار زیادی در این حوزه را شاهد بوده‌ایم.

مسوول ستاد بازسازی عتبات‌عالیات در آذربایجان‌غربی افزود: همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون مردم آذربایجان‌غربی حدود ۳۰ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک نقدی کرده‌اند.

«حسینی»، با اشاره به فعالیت‌های این استان در بازسازی عتبات‌ عالیات اضافه کرد: بازسازی یک‌هزار متر مربع از صحن ۲۲۰ هزار متر مربعی حضرت زهرا (س) و یک‌هزار متر مربع از صحن ۱۶۴ هزار متر مربعی عقیله بنی هاشم (س) در نجف اشرف بر عهده آذربایجان‌غربی است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی این بخش‌ها به ترتیب ۳۰ و ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد، بیان کرد: بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، بزرگترین پروژه جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه صحن عقیله بنی‌هاشم به دلیل عبور آب از زیر ساختمان بازسازی آن از پیچیدگی خاص خود برخوردار است اظهار داشت: عملیات بازسازی این بنا تاکنون از ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

شماره حساب‌های ۱۲۲۵۸۱۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۶۰۴۱۱۱۱ بانک رسالت پذیرای کمک‌های مردی به ستاد اربعین هستند.

همچنین شماره حساب‌های ۱۲۲۵۴۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۰۱۰۳۰۳۳۵۳۵۰۰ بانک ملی پذیرای کمک‌های مردمی جهت بازسازی عتبات عالیات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)