معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس


معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس

پس از افشای چند تصویر، تویوتا رسماً نسل جدید هاچ‌بک ساب‌کامپکت یاریس را برای بازارهای اروپا و ژاپن معرفی کرده است. نسل چهارم یاریس روی پلت‌فرم جدید TNGA ساخته شده و این برای اولین بار است که تویوتا از این پلت‌فرم در این کلاس استفاده کرده است. این کار موجب پیشرفت قابل‌توجه هاچ‌بک کوچک تویوتا... The post معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس appeared...

پس از افشای چند تصویر، تویوتا رسماً نسل جدید هاچ‌بک ساب‌کامپکت یاریس را برای بازارهای اروپا و ژاپن معرفی کرده است. نسل چهارم یاریس روی پلت‌فرم جدید TNGA ساخته شده و این برای اولین بار است که تویوتا از این پلت‌فرم در این کلاس استفاده کرده است. این کار موجب پیشرفت قابل‌توجه هاچ‌بک کوچک تویوتا در همهٔ زمینه‌ها مثل استایل، کارایی، فنی، تکنولوژی و ایمنی شده و همچنین کاهش وزنی تا 50 کیلوگرم را هم به همراه داشته است.

معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس

نسل جدید یاریس به لطف طول کمتر، عرض بیشتر و ارتفاع کمتر، از فرم خشک و بی‌روح قبلی فاصله گرفته و تناسباتی چشم‌نوازتر و جذاب‌تر را به نمایش گذاشته است. برخلاف رویهٔ اکثر خودروهای جدید که همواره بزرگ‌تر می‌شوند، یاریس جدید 5 میلی‌متر کوتاه‌تر و 40 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده اما از سوی دیگر، 50 میلی‌متر به فاصلهٔ محوری آن افزوده شده است. این امر موجب ایجاد کابین جادارتری شده درحالی‌که صندلی‌های هم پایین‌تر نصب شده‌اند تا محدودیتی در فضای سر ایجاد نشود.

معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس

همان‌طور که گفته شد، نسل جدید یاریس در ظاهر پوست‌اندازی کاملی را نسبت به قبل تجربه کرده و حالا پویاتر و جذاب‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. در این نسل حجم‌پردازی‌های بجا و دوری از اغراق‌های بیش‌ازحد، نمای دل‌نشین و زیبایی را ایجاد کرده است که ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ آن می‌توان به جلوپنجرهٔ بزرگ، گلگیرهای متورم، کاپوت کشیده، سپرهای اسپرت و چراغ‌های تمام LED اشاره کرد.

معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس

در داخل یاریس جدید هم از متریال باکیفیتی استفاده شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تریم رو دری‌ها و قاب نرم صفحه آمپر اشاره کرد. تویوتا می‌گوید در طراحی کابین این خودرو تمرکز خود را روی بهبود کیفیت حسی از طریق لمس، کارکرد و صدای هر چیزی که سرنشینان خودرو با آن تعامل دارند گذاشته است. در داخل یاریس جدید داشبورد باریک‌تر بوده و پایین‌تر نصب شده است اما کنسول مرکزی عریض‌تر شده و ارتفاع بالاتری دارد درحالی‌که برای دید بهتر، غربیلک فرمان هم کوچک‌تر شده است.

معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس

برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نمایشگر بزرگی روی داشبورد قرار گرفته و یک نمایشگر TFT هم در میانهٔ صفحه آمپر تعبیه شده که با دو نشانگر دیجیتالی دایره‌ای احاطه شده است. علاوه بر این، تویوتا یک نمایشگر سربالای رنگی 10 اینچی را هم برای یاریس ارائه کرده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی این ماشین نیز می‌توان به شارژر بی‌سیم، گرم‌کن غربیلک فرمان و نورپردازی داخلی اشاره کرد.

نسل جدید یاریس بسته به بازار با موتورهای 1 و 1.5 لیتری سه سیلندر بنزینی و همین‌طور یک نسخهٔ هیبریدی 1.5 لیتری عرضه می‌شود. نسخهٔ هیبریدی این خودرو به نسل چهارم سیستم هیبریدی خود شارژ شوندهٔ تویوتا مجهز شده که مستقیماً از مدل‌های 2 لیتری و 2.5 لیتری هیبریدی در کرولا، کمری و رافور گرفته شده است. این سیستم هیبریدی از یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر چرخهٔ اتکینسون به همراه یک موتور الکتریکی 80 اسب بخاری و باطری‌های سبک‌تر و بزرگ‌تر تشکیل شده است.

معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس

به گفتهٔ تویوتا، این قوای محرکهٔ جدید 15 درصد خروجی بیشتری از قبل دارد و مصرف سوخت و تولید دی‌اکسید کربن یاریس را بیش از 20 درصد کاهش می‌دهد. ازآنجایی‌که نسخهٔ هیبریدی یاریس قبلی 100 اسب بخار قدرت دارد، نسل جدید باید 115 اسب بخار قدرت داشته باشد. این سیستم هیبریدی همچنین حداقل در ژاپن با سامانهٔ چهارچرخ محرک الکتریکی ارائه می‌شود که برای اولین بار در یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت است.

معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس

به گفتهٔ تویوتا، یاریس مدل 2020 به لطف وزن سبک‌تر، فاصلهٔ عرضی بیشتر محورها، استحکام بیشتر بدنه و 15 میلی‌متر مرکز ثقل پایین‌تر که به ایجاد موقعیت رانندگی جذاب‌تری کمک می‌کند، در رانندگی چابک‌تر و باثبات‌تر است. همچنین به ادعای این شرکت، یاریس جدید به‌گونه‌ای طراحی شده که ایمن‌ترین خودروی دنیا باشد و به همین دلیل به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی Safety Sens شامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی هوشمند و دستیار تشخیص خطوط به همراه ایربگ جلوی میانی مجهز شده است. تولید نسل جدید یاریس برای بازار اروپا در فرانسه و برای بازار داخلی و دیگر بازارهای آسیایی در ژاپن صورت می‌گیرد.

معرفی رسمی نسل جدید تویوتا یاریس

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار