مشارکت اقتصادی در مازندران افزایش یافت


مشارکت اقتصادی در مازندران افزایش یافت

ساری – ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان (نرخ فعالیت یا نیروی فعال آماده به کار) در تابستان امسال به نسبت مدت مشابه سال‌گذشته 2.2 دهم درصد رشد یافته‌است.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور افزود : بر اساس داده‌های اخیر مرکز آمار ایران و گزارش معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور نرخ مشارکت اقتصادی مازندران در تابستان امسال به ۴۳.۸درصد رسیده‌است.

وی ادامه داد : نرخ مشارکت اقتصادی مازندران در تابستان پارسال ۴۱.۶ درصد بود.

معاون استاندار مازندران اضافه کرد : از میان ۳۱ استان کشور، مازندران در فهرست ۱۳ استان کشور قرار دارد که تابستان امسال افزایش نرخ مشارکت اقتصادی داشته‌اند.

وی گفت: طبق همین آمار متوسط نرخ مشارکت اقتصادی کشور ۴۰.۸ درصد اعلام شد.

خیریانپور به آمار نرخ بیکاری مازندران در گزارش ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران اشاره کرد و افزود : همچنین براساس همین آمار نرخ بیکاری مازندران نیز از ۱۰ درصد در تابستان پارسال به هشت و ۹ دهم درصد در تابستان امسال رسیده است و کاهش یک و یک دهم درصدی داشت.

وی ادامه داد : مازندران در زمره ۲۳ استان کشور قرار دارد که کاهش نرخ بیکاری داشته است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به تلاش های استاندار مازندران برای ارتقای شاخص های اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و پیگیری جدی این امور، گفت : این تلاش ها به ثمر رسیده است و در ارزیابی های کشوری در میان ۳۱ استان کشور، مازندران در زمره استان های برتر قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس