5 هزار ساوجی از خدمات تابستانی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند


5 هزار ساوجی از خدمات تابستانی جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند

ساوه - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه گفت: افزون بر پنج هزار تن از شهروندان در تابستان امسال از فضاهای ورزشی و برنامه‌های ویژه اوقات فراغت این نهاد استفاده کردند.

«سید لقمان حسینی» روز پنجشنبه در خصوص فعالیت‌های این نهاد به ایرنا گفت: در تابستان امسال همچنین ۶۰۰ نفر در کلاس‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه و همچنین ۲۰۰ نفر در برنامه‌های آموزشی عمومی ویژه شرایط اضطراری شهر صنعتی شرکت داشتند.

وی افزود: هلال احمر ساوه در نیمه نخست امسال پنج کاروان سلامت را به مناطق محروم برای ویزیت و توزیع داروی رایگان اعزام کرد و در همین راستا ۲ دندانپزشک و متخصص اطفال و تکنسین داروخانه نیز به مناطقی از استان لرستان سفر کردند.

به گفته حسینی در مدت یاد شده نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر ساوه به ۹۴ فقره سانحه رانندگی محورهای این شهرستان خدمات رسانی کردند که نتیجه این اقدامات اعزام ۱۰۵ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۳۸ نفر و رهاسازی ۶ تن از سرنشینان گرفتار در خودروها بود.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی جمعیت هلال احمر ساوه در نوروز امسال‌، گفت: پنج هزار و ۷۷۰ نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر ساوه بهره مند شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه اظهار داشت: برای کمک به حادثه دیدگان سیل فروردین امسال،‌ از سوی ایستگاه‌های این نهاد افزون بر هشت میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی از جمله ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد جمع آوری و در میان جامعه هدف توزیع شد.

وی گفت: در همین مدت ۲۵۰ سبد غذایی تهیه و در قالب طرح «فرشتگان رحمت» در میان مناطق محروم شهرستان ساوه توزیع شد.

حسینی اظهار کرد: پسران عضو جمعیت هلال احمر ساوه علاوه بر کسب رتبه نخست مسابقات المپیاد آماده دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) استان مرکزی، در رقابت های کشوری نیز عنوان نایب قهرمانی را به دست آوردند ضمن اینکه تیم دختران هم موفق به کسب عنوان دوم استان شدند.

وی گفت: در قالب اردوهای جهادی که توسط کانون‌های دانشجویی برگزار شد، اعضای این جمعیت به روستاهای ستق،‌ آقچه‌قلعه و باغچه‌غاز خدمات رسانی کردند.

حسینی گفت: اجرای کمپین «نه به آتش سوزی مراتع»، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد در موسسه عالی انرژی،‌ اجرای طرح مهر تا مهر و جمع آوری نوشت‌افزار برای دانش آموزان مناطق سیل زده،‌ برپایی ایتسگاه سلامت به مناسبت ماه محرم و همچنین مصلی در سالروز نخستین نماز جمعه کشور، همکاری در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون و مشارکت در آیین‌های مذهبی مانند جشن غدیر و مباهله از دیگر فعالیت های هلال احمر ساوه در نیمه نخست امسال بود.

وی گفت: فرماندار و امام جمعه ساوه به خاطر فعالیت‌های این جمعیت از مدیر و کارکنان هلال احمر تقدیر کردند.

جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه دارای چهار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در جاده قدیم ساوه - همدان، جاده قدیم ساوه - تهران، آزادراه های ساوه - تهران و نیز ساوه - سلفچگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟