شستا 700 میلیارد تومان در ملایر سرمایه‌گذاری می‌کند


شستا 700 میلیارد تومان در ملایر سرمایه‌گذاری می‌کند

همدان _ ایرنا _ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) برای اجرای 2 طرح سیلیکون متال و دامداری سنگین 6 هزار راسی 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان ملایر که در بخش جوکار برگزار شد افزود: طبق جانمایی های انجام شده قرار است این ۲ طرح بزرگ صنعتی در بخش جوکار اجرایی شود.

وی اجرای این طرح ها را موجب رونق تولید و اشتغال در این شهرستان دانست و ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار خیاط در شهر ازندریان و ملایر وجود دارد که برای ساماندهی و بیمه خیاطان نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشتیم که در صورت حل مشکلات آنان ۲۰ هزار نفر به شاغلان این شهرستان اضافه می‌شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به فعالیت واحدهای فرآوری سیلیس در شهرک صنعتی جوکار بیان کرد: سه واحد بزرگ دیگر نیز در این شهرک در دست اجرا است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه ملایر در احداث مجتمع های آبرسانی عقب مانده است گفت: با پیگیری های مستمر مجوز احداث چهار مجتمع آبرسانی با اعتبارات ملی اخذ شد که مطالعات آنها انجام شده و یک مجتمع دیگر نیز به زودی قطعی می‌شود.

وی اظهار داشت: آب شرب روستای علی آباد دمق با جمعیتی حدود ۶ هزار نفر مشکل داشت که با شروع عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی این مشکل حل می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشستی که هفته گذشته با سه تن از معاونان وزرا داشتیم، قول مساعدت در تجهیز چند مدرسه به زمین چمن مصنوعی، آسفالت مدارس و کانون های فرهنگی و تجهیز مدرسه خیرساز علی آباد دمق داده شد.

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین خواستار تکمیل سریع سد ازندریان و آسفالت ورودی شهر ازندریان شد و افزود: سال های گذشته قول هایی در این زمینه داده شد که باید هر چه سریعتر عملی شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی ملایر نیز درباره مشکل آب شرب روستای علی آباد دمق توضیح داد: در کمتر از ۲ سال مشکل آب شرب و مجتمع آبرسانی این روستا پیگیری و حل شد و در حال حاضر پیمانکار این مجتمع انتخاب و حدود یک و نیم کیلومتر کار انجام شده است.

محمدرضا ترکاشوند با اشاره به خریداری پنج میلیارد تومان لوله برای اجرای مجتمع آبرسانی علی آباد دمق بیان کرد: پیمانکار قول مساعد داده که تا پایان سال این مجتمع تکمیل و تحویل داده شود که با بهره‌برداری از این مجتمع بیش از ۳۰ روستا از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار ویژه ملایر نیز در این نشست بر لزوم بهره برداری از مجتمع آبرسانی علی آباد دمق در دهه فجر امسال تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس