بخاری نفتی از 107 کلاس درس مراوه‌تپه حذف شد


بخاری نفتی از 107 کلاس درس مراوه‌تپه حذف شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه درمنتهی الیه شرق استان گلستان اعلام کرد که بانصب سیستم‌ گرمایش شوفاژ در 107 کلاس درس 33 مدرسه این شهرستان، بساط بخاری نفتی در این مدارس برچیده شد.

امانگلدی ضمیر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم افتتاح سیستم گرمایش این تعداد کلاس درس و همچنین افتتاح یک واحد آموزشی دو کلاسه در روستای "یکه توت بالا" امروز صبح توسط محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و استاندار گلستان در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شد.

فرماندار مراوه تپه خاطرنشان کرد: با احداث مدرسه دو کلاسه در روستای یکه توت بالا، پرونده مدارس خشتی گلی در شهرستان مرزی مراوه‌تپه بسته شد.

وی همچنین گفت: در این مراسم چهار مطالبه مردمی را از وزیر آموزش و پرورش درخواست کردم که کاهش آمار مدارس مختلط مقطع متوسطه دوره اول این شهرستان که هم اکنون ۱۶ مدرسه مختلط داریم و احداث دو مجتمع شبانه روزی دخترانه در شهر مراوه‌تپه و پسرانه در شهر گلیداغ از جمله این درخواست‌ها بود.

وی گفت: فراهم کردن زمینه جذب ۲۵ نفر از مشمولین طرح تعیین تکلیف و به کارگیری مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و تسریع در احداث مدرسه ۶ کلاسه تخریب شده در جریان سیل روزهای آغازین امسال در روستای شارلاویق مراوه‌تپه از دیگر درخواست‌ها از وزیر آموزش و پرورش بود.

از مجموع ۱۰۹ روستا و نقطه جمعیتی دارای کد شناسایی مراوه تپه، ۸۵ روستای آن واجد شرایط گازرسانی هستند که طبق آخرین آمار، از این تعداد به ۶۸ روستا (معادل ۸۰ درصد) آن گازرسانی شده و بقیه روستاها نیز در حال گازرسانی هستندو تا زمان گازرسانی به روستاهای باقی مانده و روستاهایی که امکان گازرسانی ندارند، در کلاس‌های درس این روستاها از بخاری‌های نفتی استاندارد استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش که شامگاه دیروز چهارشنبه به گلستان سفر کرده و علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ادای احترام به شهدای گمنام مدفون در تپه نورالشهدا گرگان، امروز (پنجشنبه) در برنامه افتتاح چند پروژه آموزشی و تربیتی و درمانگاه فرهنگیان گنبدکاووس و نیز مراسم برچیده شدن مدارس خشتی و گلی و جمع آوری بخاری های نفتی غیراستاندارد در این استان شرکت کرد.
بازدید از چند مدرسه در شهرستان سیل‌زده آق قلا و افتتاح آنها، آغاز عملیات ساخت هنرستان کشاورزی روستای آلوکلاته گرگان و شرکت در جلسه شورای مدیران و معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان از دیگر برنامه‌های امروز وزیر آموزش و پرورش در سفر به گلستان اعلام شده است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس