حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی


حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

کرمانشاه- مرز خسروی این روزها شاهد تحولات زیادی از جمله حضور نماینده رهبری در شورای امنیت ملی بوده است و 4700 زائر از طریق این مرز وارد کشور شدند.

خبرگزاری مهر- گروه استانها: کمتر از سه روز به بزرگترین اجتماع شیعیان باقی مانده است و قدم های عاشقان برای رسیدن به کوی یار هر لحظه تندتر و تندتر می شود اما در این سوی مرز قدری مسیر تردد زائران خلوتر شده و بیشتر شاهد حضور زائرانی هستیم که از این سفر معنوی بازگشته اند.

خسروی نیز چون سایر مرزهای چهارگانه این روزها بیشتر میزبان خیل عاشقانی است که پس از بازگشت از این سفر معنوی، این مرز را به عنوان نزدیکترین مسیر بازگشت به کشور انتخاب کرده اند.

آخرین اخبار حکایت از افزایش موج بازگشت زائران از این مرز دارد و ۷۰ درصد ترددها در مسیر برگشت و ۳۰ درصد آن در مسیر رفت است.

پلیس همچنان به زائران توصیه کرده که پس از ترک کامل مرز و قبل از ادامه مسیر برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، حتما استراحت کنند.

فرمانده انتظامی استان نیز از ۲۴ ساعته بودن مرز خسروی برای بازگشت زائران خبر داد و گفت: ۵۸ گیت برای تردد زائران در مرز خسروی مهیا شده و کار ورود و خروج زائران در کمترین زمان ممکن در این پایانه مرزی انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه از دایر بودن موکب های اوقاف در مسیر تردد و برگشت زائران و همچنین خدمات رسانی بزرگان اهل سنت در این موکب ها خبر داد.

دستگاه های نظارتی چون تعزیرات حکومتی نیز در این ایام فعالیت مستمری داشته و بر موکب ها و اماکن بین راهی نظارت می کنند.

دستگاه های خدمات رسان چون اورژانس و هلال احمر نیز پای کار بوده و به زائران خدمات لازم را ارائه می کنند.

بسیاری از زائران مرز خسروی را به واسطه نزدیکی به عنوان مسیر رفت انتخاب کرده اند و ۴۷۰۰ زائر از این مرز وارد کشور شدند.

تردد ۷۰ درصدی زائران در مسیر بازگشت از مرز خسروی

سرهنگ محمد حیدری فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت محورهای استان کرمانشاه و مسیرهای منتهی به مرز خسروی اظهار داشت: در حال حال حاضر تمام راههای استان باز وترافیک در مسیر تردد زائران روان است.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه افزود: هم اکنون تردد در مسیر برگشت به مرز خسروی ۷۰ درصد و در مسیر رفت ۳۰ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: بار رفت و ترافیک برای زائران در مسیر رفت روان و سبک و در مسیر برگشت روان و نیمه سنگین است.

سرهنگ حیدری بیان داشت: سبقت غیر مجاز در مسیر سرآبله به حمیل و حمیل به اسلام آباد بسیار خطرناک بوده و توصیه می شود رانندگان از سبقت مجاز نیز بپرهیزند.

وی همچنین به زائران توصیه کرد: در هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و در رانندگی شبانه به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی کنار جاده توجه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در جاده های پرپیچ و خم سرعت مطمئنه با خودروی جلو و کناری را رعایت کنند و در هنگام رانندگی توجه کامل به جلو داشته باشند.

سرهنگ حیدری با تاکید بر اینکه رانندگان قبل از سفر حتما سیستم روشنایی خود را بررسی کنند، گفت: ضروری است کلیه سرنشینان در هنگام حرکت از کمربند ایمنی استفاده کنند.

بازگشت زائران اربعین از مرز خسروی شبانه روزی است

سردار علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: با توجه به زیرساخت های مناسب مرز خسروی و سهولت تردد از آن، به زائران محترم پیشنهاد می شود از این مرز به کشور بازگردند.

وی ادامه داد: البته زائرانی که هنوز به کربلای معلی سفر نکرده اند هم می توانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ عصر با حضور در پایانه خسروی، سفر معنوی اربعین را به جا آوردند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازگشت زائران از کربلای معلی ۲۴ ساعته و شبانه روزی است.

سردار جاویدان تصریح کرد: ۵۸ گیت برای تردد زائران در مرز خسروی مهیا شده و کار ورود و خروج زائران در کمترین زمان ممکن در این پایانه مرزی انجام می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: بدون شک همه تلاش دست اندرکاران و نیروی انتظامی فراهم کردن شرایط لازم برای زائران جهت سهولت در اعزام آنها به عتبات عالیات است و خادمان مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی در پایان گفت: خدمات رسانی به زائران گرانقدر تا بازگشت آخرین زوار اربعین از سوی پلیس ادامه خواهد داشت.

خدمات رسانی اهل سنت به زائران حسینی

حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مهر، از توزیع روزانه غذا در مواکب اوقاف کرمانشاه و در مسیر تردد زوار خبر داد، و گفت: این خدمات که در ۳ موکب اوقاف انجام می گیرد تا ۲ روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا در موکب امامزاده باقر(ع) بیستون طی این مدت به صورت روزانه غذای زائران در وعده های صبحانه، ناهار و شام را تامین می کند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در موکب جاده ماهیدشت نیز توزیع روزانه غذا در سه وعده صورت می گیرد.

حجت الاسلام صالحی به اقدامات فرهنگی در مسیر زوار اشاره کرد و گفت: بر این اساس کتابچه های مخصوص زیارت اربعین و محصولات فرهنگی بین زوار توزیع می شود که بسیار مورد استقبال زوار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: همچنین در موکب امامزاده باقر بیستون روزانه بیش از ۵ هزار کلوچه محلی(بژی) پخت شده و بین زوار توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پیاده روی عظیم اربعین را مایه وحدت مسلمانان جهان دانست و گفت: محبت و عشق به امام حسین (ع) تنها مختص شیعیان نیست و بزرگان اهل سنت در موکب ها پا به پای دیگر برادان اهل تشیع به زوار خدمات ارائه می کنند.

بهره مندی ۶۷۰۰ زائر اربعین از خدمات اورژانس کرمانشاه

صائب مدرسی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از ۱۵ مهر ماه تاکنون، شش هزار و ۷۴۴ نفر زائر اربعین از خدمات مرکز مدیریت حوادث استان کرمانشاه بهره مند شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: در این مدت ۶۰۴ نفر به بیمارستان منتقل شدند و به ۳۴۸ مصدوم ترافیکی نیز خدمات ارائه شد.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

مدرسی از پرواز اورژانس هوایی برای انتقال یک بیمار خبر داد و گفت: از طریق اتوبوس آمبولانس به یک هزار و ۴۸۰ زائر ارائه خدمت شد.

وی همچنین از مراجعه ۱۶۸ بیمار تنفسی و ۳۵۴ بیمار قلبی به پایگاه های اورژانس خبر داد و افزود: ۲۱۲ ماموریت ترومای غیرترافیکی توسط نیروهای مرکز مدیریت حوادث استان کرمانشاه انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۱۱ تبعه خارجی نیز از خدمات این مرکز بهره مند شدند.

مدرسی گفت: در این روزها با توجه به حضور بیشتر زوار، به طور متوسط ۴۵ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات در طول مسیر پیاده روی اربعین مستقر شده است.

اسکان اضطراری ۳۹ هزار زائر اربعین توسط هلال احمر کرمانشاه

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طی شب گذشته دو هزار و ۳۴۵ زائر اربعین توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای اجرای طرح خدمات امدادی هلال احمر به زائران اربعین حسینی تاکنون ۳۹ هزار و ۱۴۳ زائر اسکان اضطراری داده شدند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

معتمدی گفت: در روزهای پایانی اربعین با توجه به افزایش شمار زوار، پایگاه های هلال احمر برای پیشگیری از وقوع حوادث و حضور به موقع در محل آمادگی کامل دارند.

وی با بیان اینکه ۱۱ پایگاه دائم و پنج پایگاه موقت در مسیر پیاده روی اربعین استقرار دارند، افزود: امداد هوایی و نیروهای عملیاتی نیز به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین در آماده باش کامل به سر می برند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای آینده آمادگی کامل برای اسکان اضطراری زوار اربعین وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: مجموعا در طول مسیر پیاده اربعین۲۱ دستگاه آمبولانس مستقر است.

موردی از ابتلای زوار به بیماری وبا مشاهده نشده است

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همه نیروهای بهداشت و درمان استان کرمانشاه در نوار مرزی و پایانه خسروی به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات دندان پزشکی به زوار اربعین، افزود: همچنین دو پست قرنطینه در پایانه خسروی دایر شده که پزشک، پرستار، ماما، دندان پزشک به همراه آزمایشگاه و داروخانه در آن مستقر هستند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: نیروهای گروه مبارزه با بیماری ها نیز برای ارائه خدمات به زوار اربعین مشغول خدمت رسانی هستند.

شکیبا با تاکید بر اینکه نیروهای مرکز بهداشت و درمان با انگیزه بالا به زوار ارائه خدمت می کنند، گفت: با توجه به آغاز موج بازگشت زوار نیروها در ورودی گیت ها به استقبال زائران می روند و در صورت شک به وجود بیماری در زوار نسبت به ارائه خدمات بهداشتی اقدام می کنند.

وی عنوان کرد: در مرکز قرنطینه نیز در صورت مشاهده علائمی نظیر اسهال، تب و ... به منظور پیشگیری از ابتلای زائر به بیماری وبا و آنفلوانزا نمونه برداری و آزمایش لازم انجام می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه مورد خاصی از ابتلای زوار به بیماری وبا مشاهده نشده، گفت: نیروهای مرکز بهداشت و درمان در مبادی ورودی شامل مرز کامیاران، کنگاور و سنقر اطلاع رسانی های لازم را در قالب توزیع بوروشورهای بهداشتی به زوار انجام می دهند.

وی با بیان اینکه اوضاع به طور کامل تحت کنترل است، افزود: زوار همکاری خوبی با نیروهای مرکز بهداشت و درمان به عمل آورده اند.

شکیبا عنوان کرد: شماری از همکاران مرکز بهداشت و درمان با انجام بیماربری نسبت به هدایت بیمار به سمت مراکز شبانه روزی اقدام می کنند.

ظرفیت های پذیرایی تا پایان بازگشت زائران در مرز خسروی فراهم است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در حاشیه بازدید از مرز خسروی، به خبرنگار مهر، اظهار داشت: از دیرباز مرز خسروی میزبان زوار سید الشهدا(ع) بوده است و امروز همه ظرفیتها در این مرز فراهم شده و مردم با تمام توان برای میزبانی زوار پای کار آمده اندو تا ورود آخرین زائر به آنها خدمات رسانی می کنند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی با شکرگزاری نعمت بازگشایی مرز خسروی، بیان کرد: در حال حاضر امنیت کامل بر مرز خسروی حاکم است و زیرساختهای راه و امکانات رفاهی فراهم شده است.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر اینکه مرز خسروی نزدیک ترین راه دسترسی به عتبات عالیات است، گفت: با توجه به قابلیت های فراهم شده در مرز خسروی زوار بهتر است این مرز را برای تردد انتخاب کنند.

وی افزود: به گواه تاریخ مردم کرمانشاه از دیرباز میزبانان خوبی برای زوار سید الشهدا(ع) بودند و مشهور است که کرمانشاه شهر دو دانگ و چهار دانگ است به این معنا که چهاردانگ آن برای میزبانی از زوار وقف سید الشهدا(ع) است.

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید براینکه در کتب تاریخی آمده که مردم کرمانشاه برای میزبانی از زوار اربعین با یکدیگر رقابت داشتند، گفت: خوشبختانه امسال دوباره این افتخار نوکری نصیب مردم کرمانشاه شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مسیر بازگشایی مرز خسروی خون هزاران شهید تقدیم شده است.

اربعین بیانگر اقتدار اسلام است

نماینده رهبری در شورای امنیت ملی، اربعین را بیانگر اقتدار اسلام در برابر جهان کفر دانست و گفت: مسلمانان بار دیگر عظمت و همدلی خود را پیش چشم جهانیان به نمایش درآوردند.

سعید جلیلی در بازدید از پایانه خسروی اظهار داشت: علی رغم همه جوسازی های دشمنان و تلاش آنها برای کم اهمیت جلوه دادن مراسم اربعین، امسال شاهد رشد قابل ملاحضه زائران بودیم.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

وی ادامه داد: حضور پرشور زوار در مرزهای چهارگانه کشور خصوصا خسروی که برای اولین بار به روی زائران اربعین گشوده شده بود تمامی برنامه های دشمنان را نقش برآب کرد.

جلیلی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران و دیگر امت های اسلامی بازهم حماسه آفرین شدند و ثابت کردند سیاست های ضددینی و مذهبی دشمنان کوچکترین خللی در عزم و اراده آنها پدید نمی آورد.

نماینده رهبری در شورای امنیت ملی همچنین در دیدار با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، از امنیت ایجاد شده توسط ماموران نیروی انتظامی ابراز رضایت کرد و گفت: قدردان زحمات و تلاش های مجاهدانه پلیس هستیم.

وی تصریح کرد: انبوه زائران در امنیت و آرامش کامل روانه کربلای معلی شدند و پس از زیارت قبور مطهر ائمه اطهار (ع) در صحت و سلامتی به کشور بازگشتند که این آرامش را مرهون حضور پلیس و دیگر نیروهای امنیتی کشور هستند.

جلیلی در پایان، امنیت موجود در مرز خسروی را نیز بسیار عالی ارزیابی و از تلاش های فرمانده و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه نیز قدردانی کرد.

۱۴۵ هزار زائر از مرز خسروی عازم کربلا شدند

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در این مدت ۲۵ هزار زائر نیز پس از شرکت در مراسم اربعین از طریق مرز خسروی وارد کشور شده اند.

وی با بیان اینکه مرز خسروی برای خروج و همچنین ورود زائران اربعین آمادگی کامل دارد، گفت: با توجه به نزدیک تر بودن مسیر از این مرز به عراق و فراهم بودن زیرساخت های لازم، به زائران محترم توصیه می کنیم از این مرز تردد کنند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

سردار جاویدان تصریح کرد: همه ظرفیت های حمل و نقل نیز برای تردد هرچه روانتر زائران به کار گیری شده تا زوار با کمترین زحمت و مشکل به شهرهای خود بازگردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس تا پایان مراسم اربعین در کنار زائران حضور دارد و همه تلاش خود را به کار بسته تا زائران بدون هیچ دغدغه ای سفر معنوی اربعین را به جا آورند.

سردار جاویدان گفت: از ۱۵ مهر تا ساعت ۱۳ امروز (۲۴ مهر) ۱۴۵ هزار نفر از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی شده اند.

وی در پایان از زائران خواست تا در هنگام بازگشت تحت هیچ شرایطی هنگام خستگی رانندگی نکنند و پس از استراحت لازم به ادامه مسیر بپردازند.

بازگشت ۴۷۰۰ زائر اربعین به کشور از مرز خسروی

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز مورخ ۲۴ مهر ماه، ۲ هزار و ۹۰۰ زائر اربعین از مرز خسروی خارج شدند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: طی روزهای اخیر شاهد آغاز موج بازگشت زوار به کشور هستیم.

این مسئول از بازگشت حدود ۴هزار ۷۰۰ زائر به کشور از طریق مرز خسروی خبر داد و خاطرنشان کرد: تیم های راهداری با به کارگیری تجهیزات کامل درصدد برقراری ترافیکی روان و ایمن هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: زیرساختهای لازم به منظور رفاه حال زوار اربعین فراهم شده است.


خبرگزاری مهر- گروه استانها: کمتر از سه روز به بزرگترین اجتماع شیعیان باقی مانده است و قدم های عاشقان برای رسیدن به کوی یار هر لحظه تندتر و تندتر می شود اما در این سوی مرز قدری مسیر تردد زائران خلوتر شده و بیشتر شاهد حضور زائرانی هستیم که از این سفر معنوی بازگشته اند.

خسروی نیز چون سایر مرزهای چهارگانه این روزها بیشتر میزبان خیل عاشقانی است که پس از بازگشت از این سفر معنوی، این مرز را به عنوان نزدیکترین مسیر بازگشت به کشور انتخاب کرده اند.

آخرین اخبار حکایت از افزایش موج بازگشت زائران از این مرز دارد و ۷۰ درصد ترددها در مسیر برگشت و ۳۰ درصد آن در مسیر رفت است.

پلیس همچنان به زائران توصیه کرده که پس از ترک کامل مرز و قبل از ادامه مسیر برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، حتما استراحت کنند.

فرمانده انتظامی استان نیز از ۲۴ ساعته بودن مرز خسروی برای بازگشت زائران خبر داد و گفت: ۵۸ گیت برای تردد زائران در مرز خسروی مهیا شده و کار ورود و خروج زائران در کمترین زمان ممکن در این پایانه مرزی انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه از دایر بودن موکب های اوقاف در مسیر تردد و برگشت زائران و همچنین خدمات رسانی بزرگان اهل سنت در این موکب ها خبر داد.

دستگاه های نظارتی چون تعزیرات حکومتی نیز در این ایام فعالیت مستمری داشته و بر موکب ها و اماکن بین راهی نظارت می کنند.

دستگاه های خدمات رسان چون اورژانس و هلال احمر نیز پای کار بوده و به زائران خدمات لازم را ارائه می کنند.

بسیاری از زائران مرز خسروی را به واسطه نزدیکی به عنوان مسیر رفت انتخاب کرده اند و ۴۷۰۰ زائر از این مرز وارد کشور شدند.

تردد ۷۰ درصدی زائران در مسیر بازگشت از مرز خسروی

سرهنگ محمد حیدری فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص آخرین وضعیت محورهای استان کرمانشاه و مسیرهای منتهی به مرز خسروی اظهار داشت: در حال حال حاضر تمام راههای استان باز وترافیک در مسیر تردد زائران روان است.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه افزود: هم اکنون تردد در مسیر برگشت به مرز خسروی ۷۰ درصد و در مسیر رفت ۳۰ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: بار رفت و ترافیک برای زائران در مسیر رفت روان و سبک و در مسیر برگشت روان و نیمه سنگین است.

سرهنگ حیدری بیان داشت: سبقت غیر مجاز در مسیر سرآبله به حمیل و حمیل به اسلام آباد بسیار خطرناک بوده و توصیه می شود رانندگان از سبقت مجاز نیز بپرهیزند.

وی همچنین به زائران توصیه کرد: در هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و در رانندگی شبانه به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی کنار جاده توجه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در جاده های پرپیچ و خم سرعت مطمئنه با خودروی جلو و کناری را رعایت کنند و در هنگام رانندگی توجه کامل به جلو داشته باشند.

سرهنگ حیدری با تاکید بر اینکه رانندگان قبل از سفر حتما سیستم روشنایی خود را بررسی کنند، گفت: ضروری است کلیه سرنشینان در هنگام حرکت از کمربند ایمنی استفاده کنند.

بازگشت زائران اربعین از مرز خسروی شبانه روزی است

سردار علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: با توجه به زیرساخت های مناسب مرز خسروی و سهولت تردد از آن، به زائران محترم پیشنهاد می شود از این مرز به کشور بازگردند.

وی ادامه داد: البته زائرانی که هنوز به کربلای معلی سفر نکرده اند هم می توانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ عصر با حضور در پایانه خسروی، سفر معنوی اربعین را به جا آوردند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بازگشت زائران از کربلای معلی ۲۴ ساعته و شبانه روزی است.

سردار جاویدان تصریح کرد: ۵۸ گیت برای تردد زائران در مرز خسروی مهیا شده و کار ورود و خروج زائران در کمترین زمان ممکن در این پایانه مرزی انجام می شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: بدون شک همه تلاش دست اندرکاران و نیروی انتظامی فراهم کردن شرایط لازم برای زائران جهت سهولت در اعزام آنها به عتبات عالیات است و خادمان مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی در پایان گفت: خدمات رسانی به زائران گرانقدر تا بازگشت آخرین زوار اربعین از سوی پلیس ادامه خواهد داشت.

خدمات رسانی اهل سنت به زائران حسینی

حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مهر، از توزیع روزانه غذا در مواکب اوقاف کرمانشاه و در مسیر تردد زوار خبر داد، و گفت: این خدمات که در ۳ موکب اوقاف انجام می گیرد تا ۲ روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا در موکب امامزاده باقر(ع) بیستون طی این مدت به صورت روزانه غذای زائران در وعده های صبحانه، ناهار و شام را تامین می کند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در موکب جاده ماهیدشت نیز توزیع روزانه غذا در سه وعده صورت می گیرد.

حجت الاسلام صالحی به اقدامات فرهنگی در مسیر زوار اشاره کرد و گفت: بر این اساس کتابچه های مخصوص زیارت اربعین و محصولات فرهنگی بین زوار توزیع می شود که بسیار مورد استقبال زوار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: همچنین در موکب امامزاده باقر بیستون روزانه بیش از ۵ هزار کلوچه محلی(بژی) پخت شده و بین زوار توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پیاده روی عظیم اربعین را مایه وحدت مسلمانان جهان دانست و گفت: محبت و عشق به امام حسین (ع) تنها مختص شیعیان نیست و بزرگان اهل سنت در موکب ها پا به پای دیگر برادان اهل تشیع به زوار خدمات ارائه می کنند.

بهره مندی ۶۷۰۰ زائر اربعین از خدمات اورژانس کرمانشاه

صائب مدرسی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از ۱۵ مهر ماه تاکنون، شش هزار و ۷۴۴ نفر زائر اربعین از خدمات مرکز مدیریت حوادث استان کرمانشاه بهره مند شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: در این مدت ۶۰۴ نفر به بیمارستان منتقل شدند و به ۳۴۸ مصدوم ترافیکی نیز خدمات ارائه شد.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

مدرسی از پرواز اورژانس هوایی برای انتقال یک بیمار خبر داد و گفت: از طریق اتوبوس آمبولانس به یک هزار و ۴۸۰ زائر ارائه خدمت شد.

وی همچنین از مراجعه ۱۶۸ بیمار تنفسی و ۳۵۴ بیمار قلبی به پایگاه های اورژانس خبر داد و افزود: ۲۱۲ ماموریت ترومای غیرترافیکی توسط نیروهای مرکز مدیریت حوادث استان کرمانشاه انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۱۱ تبعه خارجی نیز از خدمات این مرکز بهره مند شدند.

مدرسی گفت: در این روزها با توجه به حضور بیشتر زوار، به طور متوسط ۴۵ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات در طول مسیر پیاده روی اربعین مستقر شده است.

اسکان اضطراری ۳۹ هزار زائر اربعین توسط هلال احمر کرمانشاه

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طی شب گذشته دو هزار و ۳۴۵ زائر اربعین توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای اجرای طرح خدمات امدادی هلال احمر به زائران اربعین حسینی تاکنون ۳۹ هزار و ۱۴۳ زائر اسکان اضطراری داده شدند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

معتمدی گفت: در روزهای پایانی اربعین با توجه به افزایش شمار زوار، پایگاه های هلال احمر برای پیشگیری از وقوع حوادث و حضور به موقع در محل آمادگی کامل دارند.

وی با بیان اینکه ۱۱ پایگاه دائم و پنج پایگاه موقت در مسیر پیاده روی اربعین استقرار دارند، افزود: امداد هوایی و نیروهای عملیاتی نیز به منظور ارائه خدمات به زوار اربعین در آماده باش کامل به سر می برند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین طی روزهای آینده آمادگی کامل برای اسکان اضطراری زوار اربعین وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: مجموعا در طول مسیر پیاده اربعین۲۱ دستگاه آمبولانس مستقر است.

موردی از ابتلای زوار به بیماری وبا مشاهده نشده است

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همه نیروهای بهداشت و درمان استان کرمانشاه در نوار مرزی و پایانه خسروی به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات دندان پزشکی به زوار اربعین، افزود: همچنین دو پست قرنطینه در پایانه خسروی دایر شده که پزشک، پرستار، ماما، دندان پزشک به همراه آزمایشگاه و داروخانه در آن مستقر هستند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: نیروهای گروه مبارزه با بیماری ها نیز برای ارائه خدمات به زوار اربعین مشغول خدمت رسانی هستند.

شکیبا با تاکید بر اینکه نیروهای مرکز بهداشت و درمان با انگیزه بالا به زوار ارائه خدمت می کنند، گفت: با توجه به آغاز موج بازگشت زوار نیروها در ورودی گیت ها به استقبال زائران می روند و در صورت شک به وجود بیماری در زوار نسبت به ارائه خدمات بهداشتی اقدام می کنند.

وی عنوان کرد: در مرکز قرنطینه نیز در صورت مشاهده علائمی نظیر اسهال، تب و ... به منظور پیشگیری از ابتلای زائر به بیماری وبا و آنفلوانزا نمونه برداری و آزمایش لازم انجام می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه مورد خاصی از ابتلای زوار به بیماری وبا مشاهده نشده، گفت: نیروهای مرکز بهداشت و درمان در مبادی ورودی شامل مرز کامیاران، کنگاور و سنقر اطلاع رسانی های لازم را در قالب توزیع بوروشورهای بهداشتی به زوار انجام می دهند.

وی با بیان اینکه اوضاع به طور کامل تحت کنترل است، افزود: زوار همکاری خوبی با نیروهای مرکز بهداشت و درمان به عمل آورده اند.

شکیبا عنوان کرد: شماری از همکاران مرکز بهداشت و درمان با انجام بیماربری نسبت به هدایت بیمار به سمت مراکز شبانه روزی اقدام می کنند.

ظرفیت های پذیرایی تا پایان بازگشت زائران در مرز خسروی فراهم است

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در حاشیه بازدید از مرز خسروی، به خبرنگار مهر، اظهار داشت: از دیرباز مرز خسروی میزبان زوار سید الشهدا(ع) بوده است و امروز همه ظرفیتها در این مرز فراهم شده و مردم با تمام توان برای میزبانی زوار پای کار آمده اندو تا ورود آخرین زائر به آنها خدمات رسانی می کنند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی با شکرگزاری نعمت بازگشایی مرز خسروی، بیان کرد: در حال حاضر امنیت کامل بر مرز خسروی حاکم است و زیرساختهای راه و امکانات رفاهی فراهم شده است.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر اینکه مرز خسروی نزدیک ترین راه دسترسی به عتبات عالیات است، گفت: با توجه به قابلیت های فراهم شده در مرز خسروی زوار بهتر است این مرز را برای تردد انتخاب کنند.

وی افزود: به گواه تاریخ مردم کرمانشاه از دیرباز میزبانان خوبی برای زوار سید الشهدا(ع) بودند و مشهور است که کرمانشاه شهر دو دانگ و چهار دانگ است به این معنا که چهاردانگ آن برای میزبانی از زوار وقف سید الشهدا(ع) است.

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید براینکه در کتب تاریخی آمده که مردم کرمانشاه برای میزبانی از زوار اربعین با یکدیگر رقابت داشتند، گفت: خوشبختانه امسال دوباره این افتخار نوکری نصیب مردم کرمانشاه شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مسیر بازگشایی مرز خسروی خون هزاران شهید تقدیم شده است.

اربعین بیانگر اقتدار اسلام است

نماینده رهبری در شورای امنیت ملی، اربعین را بیانگر اقتدار اسلام در برابر جهان کفر دانست و گفت: مسلمانان بار دیگر عظمت و همدلی خود را پیش چشم جهانیان به نمایش درآوردند.

سعید جلیلی در بازدید از پایانه خسروی اظهار داشت: علی رغم همه جوسازی های دشمنان و تلاش آنها برای کم اهمیت جلوه دادن مراسم اربعین، امسال شاهد رشد قابل ملاحضه زائران بودیم.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

وی ادامه داد: حضور پرشور زوار در مرزهای چهارگانه کشور خصوصا خسروی که برای اولین بار به روی زائران اربعین گشوده شده بود تمامی برنامه های دشمنان را نقش برآب کرد.

جلیلی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران و دیگر امت های اسلامی بازهم حماسه آفرین شدند و ثابت کردند سیاست های ضددینی و مذهبی دشمنان کوچکترین خللی در عزم و اراده آنها پدید نمی آورد.

نماینده رهبری در شورای امنیت ملی همچنین در دیدار با معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، از امنیت ایجاد شده توسط ماموران نیروی انتظامی ابراز رضایت کرد و گفت: قدردان زحمات و تلاش های مجاهدانه پلیس هستیم.

وی تصریح کرد: انبوه زائران در امنیت و آرامش کامل روانه کربلای معلی شدند و پس از زیارت قبور مطهر ائمه اطهار (ع) در صحت و سلامتی به کشور بازگشتند که این آرامش را مرهون حضور پلیس و دیگر نیروهای امنیتی کشور هستند.

جلیلی در پایان، امنیت موجود در مرز خسروی را نیز بسیار عالی ارزیابی و از تلاش های فرمانده و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه نیز قدردانی کرد.

۱۴۵ هزار زائر از مرز خسروی عازم کربلا شدند

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: در این مدت ۲۵ هزار زائر نیز پس از شرکت در مراسم اربعین از طریق مرز خسروی وارد کشور شده اند.

وی با بیان اینکه مرز خسروی برای خروج و همچنین ورود زائران اربعین آمادگی کامل دارد، گفت: با توجه به نزدیک تر بودن مسیر از این مرز به عراق و فراهم بودن زیرساخت های لازم، به زائران محترم توصیه می کنیم از این مرز تردد کنند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

سردار جاویدان تصریح کرد: همه ظرفیت های حمل و نقل نیز برای تردد هرچه روانتر زائران به کار گیری شده تا زوار با کمترین زحمت و مشکل به شهرهای خود بازگردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: پلیس تا پایان مراسم اربعین در کنار زائران حضور دارد و همه تلاش خود را به کار بسته تا زائران بدون هیچ دغدغه ای سفر معنوی اربعین را به جا آورند.

سردار جاویدان گفت: از ۱۵ مهر تا ساعت ۱۳ امروز (۲۴ مهر) ۱۴۵ هزار نفر از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلی شده اند.

وی در پایان از زائران خواست تا در هنگام بازگشت تحت هیچ شرایطی هنگام خستگی رانندگی نکنند و پس از استراحت لازم به ادامه مسیر بپردازند.

بازگشت ۴۷۰۰ زائر اربعین به کشور از مرز خسروی

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز مورخ ۲۴ مهر ماه، ۲ هزار و ۹۰۰ زائر اربعین از مرز خسروی خارج شدند.

حضور نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: طی روزهای اخیر شاهد آغاز موج بازگشت زوار به کشور هستیم.

این مسئول از بازگشت حدود ۴هزار ۷۰۰ زائر به کشور از طریق مرز خسروی خبر داد و خاطرنشان کرد: تیم های راهداری با به کارگیری تجهیزات کامل درصدد برقراری ترافیکی روان و ایمن هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: زیرساختهای لازم به منظور رفاه حال زوار اربعین فراهم شده است.

کد خبر 4749247

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...