فعالیت شورای‌عالی اشتغال چهارمحال و بختیاری تدام می‌یابد


فعالیت شورای‌عالی اشتغال چهارمحال و بختیاری تدام می‌یابد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر محوریت بحث اشتغال در استان گفت: روند کاری شورای‌عالی اشتغال در این استان تداوم خواهد داشت و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در نهمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: این تصمیم براساس دستورالعمل جدید این شورا در استان صورت می‌گیرد.

وی افزود: شورای‌عالی اشتغال چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به کار خود ادامه می‌دهد.

عباسی تصریح کرد: براساس دستورالعمل جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه ،تعداد کارگروه‌های تخصصی این شورا از ۱۳ به ۴ مورد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، ۴ کارگروه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه شامل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و کارگروه آموزش، پژوهش، فنآوری و نوآوری است.

وی یادآور شد: این اقدام در راستای انسجام‌بخشی به تصمیمات و کوتاه شدن فرآیندها با هدف تسریع در روند اجرای طرح‌ها انجام شده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به همین منظور فعالیت شورای‌عالی اشتغال این استان تا زمان تعیین تکلیف کامل ادامه دارد.

وی گفت: در دستورالعمل جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه ، امکان پیش‌بینی نشدن برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

عباسی تاکید کرد: در همین راستا دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری باید نسبت به معرفی مدیران پیشنهادی خود در کارگروه‌های ۴ گانه این شورا اقدام کند.

وی افزود:در کارگروه‌های ۴ گانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری می‌توان اعضای دیگری را بدون حق رای دعوت کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان اشاره و تصریح کرد: این سند اجرایی نیست اما مبنایی برای تهیه برنامه‌های اجرایی است.

وی یادآور شد: برای توسعه در روستاهای هدف سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی چهارمحال و بختیاری به پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری توجه شود.

عباسی با اشاره به نزدیکی زمان تهیه بودجه ۱۳۹۹ کشور اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای افزایش بودجه سال آینده خود با مسئولان ملی رایزنی کنند.

وی گفت: تا جلسه بعدی شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری باید تکلیف مبادله ۱۰۰ درصد موافقتنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان مشخص و نام مدیران سهل‌انگار در این بخش اعلام شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در صورت سهل‌انگاری احتمالی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص، مسئول مربوطه باید نسبت به کوتاهی خود پاسخگو باشد.

عباسی افزود: هرگونه تغییر و جابجایی در بودجه و اعتبارات شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری تنها با نظر فرمانداران و مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان‌ها امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی ۱۳ طرح مربوط به کارگروه امور زیربنایی، سند برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی و جابجایی اعتبارات تعمیر و تجهیز اداره کل امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات و بازرسی کل استان را تصویب کردند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی بیش از ۹۴۷ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه